۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85240323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممنوعیت فعالیت نئونازی ها و تفتیش خانه‌هایشان در آلمان

تهران-ایرنا- پس از آنکه وزیر کشور آلمان فعالیت یک گروه افراطی راست‌گرا را به اتهام گسترش ایدئولوژی نازی‌ها ممنوع کرد، مقامات آلمان امروز (چهارشنبه) ده‌ها محل استقرار این افراد را تفتیش کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر این گروه موسوم به «Artgemeinschaft» و همچنین ۲۶ خانه متعلق به ۳۹ عضو آن در ساعات اولیه امروز در ۱۲ ایالت مورد بازرسی قرار گرفته است.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان اظهار داشت: این ضربه سخت دیگری به افراط‌گرایی راست‌گرایی و آتش‌افروزان روشنفکری است که تا به امروز به گسترش ایدئولوژی‌های نازی ادامه دادند.

وی ادامه داد: این گروه افراطی راست‌گرا با تلقین فکری منزجر کننده خود به کودکان و جوانان سعی در پروراندن دشمنانی جدید برای قانون اساسی داشته است.

وزیر کشور آلمان به تازگی فعالیت گروه راست افراطی موسوم به «Hammerskins Deutschland» و همچنین شاخه‌های منطقه‌ای آن و گروه وابسته «Crew ۳۸» را نیز ممنوع اعلام کرد.

براساس اعلام وزارت کشور آلمان اعلام این گروه با نظم و قانون اساسی و ایده درک بین‌المللی مخالف و هدف و فعالیت این انجمن مغایر با قوانین جزایی بوده است.

فایزر پیشتر با تاکید بر اینکه افراط گرایی راست‌گرا همچنان «بزرگترین تهدید افراطی برای دموکراسی» است، گفته بود: «به همین دلیل است که ما با اراده‌ای محکم به نابودی تشکیلات افراط‌گرایی راست‌گرا ادامه می‌دهیم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha