مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار: تحویل آب به کشاورزان منوط به رعایت الگوی کشت است

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار مغان گفت: در سال زراعی جاری الگوی کشت متناسب با نیازهای بخش کشاورزی ، آب و محدودیت‌های آبی برای کشاورزان تعریف شده و تحویل آب به کشاورزان منوط به رعایت الگوی کشت خواهد بود.

ربعلی جهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و با هدف مدیریت این مساله در سال زراعی جاری الگوی کشت در این شهرستان متناسب با نیازهای بخش کشاورزی ، آب و محدودیت‌های آبی برای کشاورزان تعریف خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات الگوی کشت از سوی کشاورزان گفت: به مسئولان آب منطقه‌ای تاکید شده است بدون معرفی جهاد کشاورزی از هرگونه عقد قرارداد و تحویل آب به کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت نمی‌کنند ، خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار تصریح کرد: استفاده از الگوهای کشت صحیح سبب حفظ منابع برای آیندگان شده و میزان مصرف انرژی و آب را به حداقل می‌رساند.

اختصاص پنج هزار هکتار از اراضی بیله سوار به کشت کلزا

وی در عین حال با اشاره به بارش‌های مناسب اول سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یابد.

جهانی تصریح کرد: جهاد کشاورزی بیله‌سوار با توجه به بارش‌های اوایل سال زراعی جاری پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین کود ، بذر و سموم مورد نیاز کشاورزان انجام داده است.

صدور اسناد تک برگ برای ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار همچنین درباره سنددار کردن اراضی کشاورزی در این شهرستان گفت: با هدف ساماندهی مالکیت زمین‌های کشاورزی تاکنون تمهیدات خوبی در این شهرستان اتخاذ شده و تاکنون برای ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان سند تک برگ صادر شده است.

جهانی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی امسال و سال آینده برای تمام زمین‌های کشاورزی آبی و دیم این شهرستان سند تک برگ صادر شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای اخذ سند تک برگی کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی و اداره ثبت اسناد مراجعه کنند تا روند صدور سند در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی شود.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha