۴ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85239039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با کاهش ۱۶ درصدی بارش استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با کاهش ۱۶ درصدی بارش نسبت به میانگین‌های بلندمدت به پایان رسید و سومین سال متوالی کم‌بارش استان را رقم زد.

مجید کوهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در یک سال آبی سپری شده (اول مهر ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) میانگین بارش دریافتی استان اردبیل حدود ۲۷۰ میلی متر بوده، که متاسفانه همچون ۲ سال آبی گذشته نسبت به بلندمدت با کاهش همراه بوده است.

وی اضافه کرد: در سال آبی گذشته به‌ویژه فصل پاییز و زمستان میزان بارش‌های استان کمتر از مقادیر بلندمدت بوده و بارش‌های بهاری نیز علیرغم قابل قبول بودن در زمان مناسب از لحاظ کشاورزی رخ نداد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: در سال آبی گذشته توزیع بارش استان در همه نقاط یکسان نبوده است ، طوری که در شمال استان اصلاندوز و در جنوب شهرستان کوثر با ۳۴ درصد، بیشترین کاهش را طی سال آبی گذشته داشته‌اند.

کوهی با بیان اینکه در این مدت شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و نیر حدود ۲۳ درصد کاهش بارش داشته‌اند، گفت: در بقیه شهرستان‌های استان کاهش بارش کمتر از ۱۵ درصد بوده و تنها در شهرستان نمین میزان بارش‌های دریافتی در اندازه نرمال یا میانگین بلندمدت بوده است.

وی اضافه کرد با توجه به این موضوع که در ۲ سال آبی سپری شده نیز ۲۶ و ۲۰ درصد کاهش بارش داشته‌ایم و این شرایط را به‌مراتب وخیم‌تر کرده است؛ لذا با توجه به مصارف آبی استان و مدیریت یکپارچه منابع آب کاملا ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha