۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85240550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک اروپایی: استفاده روسیه از یوان، دلار را تضعیف می‌کند

تهران- ایرنا- درحالی که گزارش‌های خبری و تحلیل های کارشناسان اقتصادی از سوگیری کشورهای مختلف جهان به سمت دلار زدایی حکایت دارد، مقام ارشد یک بانک اروپایی اعلام کرد که استفاده روسیه از یوان پس از جنگ اوکراین ممکن است دلار را تضعیف کند.

به گزارش ایرنا، این مقام بانک توسعه و بازسازی اروپا به بلومبرگ گفت که افزایش تجارت روسیه با استفاده از یوان در میانه جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب، ممکن است منجر به تضعیف دلار آمریکا شود.

بئاتا یاورچیک اقتصاددان ارشد این بانک اروپایی ابراز داشت: می‌بینید که این افزایش در استفاده از ارز چین به ضرر دلار آمریکا است. تحریم‌ها همچنین به کشورها انگیزه داده تا درباره تنوع بخشی به سبد ارزهایشان فکر کنند و این در دراز مدت می‌تواند نفوذ دلار در اقتصاد جهانی را از بین ببرد.

پس از اینکه تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه کاخ کرملین مسیرهای تجاری و محموله‌ها را به سمت آسیا سوق داد، تجارت بین چین و روسیه افزایش یافت.

روسیه همچنین در مسیری قرار گرفته که سهم بسیار بیشتری از تجارتش را با یوان انجام می‌دهد. آخرین آمار منتشر شده از بانک مرکزی در مسکو نشان می‌دهد که پول ملی چین ۳۴ درصد از واردات و ۲۵ درصد صادرات روسیه در ماه ژوئیه را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق یادداشت آکادمیکی که روز چهارشنبه به قلم یاورچیک انتشار یافت، درحالیکه تجارت با یوان بین دو کشور افزایش یافته پول ملی چینی به صورت فزاینده از سوی کشورهای ثالث که خطوط سواپ ارزی با بانک خلق چین دارند و هدف تحریم‌های روسیه نیستند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha