برداشت ۱۳۷ هزار تُن سیب در اشنویه آغاز شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی اشنویه با اشاره به شروع برداشت سیب از باغ‌های این شهرستان گفت: پیش‌بینی می شود امسال بیش‌ از ۱۳۷ هزار تُن سیب از باغ‌های اشنویه برداشت شود که در مقایسه با پارسال حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

محمد امین بایزیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۰ هزار و ۷۸۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به باغ سیب اختصاص یافته که حدود هفت هزار و ۳۰۰ هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه اشنویه رتبه سوم تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی دارد، اظهار کرد: ارقام سیب در باغ‌های این شهرستان «رد» و «گلدن» است که علاوه بر اینکه ماندگاری بسیار خوبی برای نگهداری در سردخانه دارند، این ارقام صادراتی هم هستند.

برداشت ۱۳۷ هزار تُن سیب در اشنویه آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی اشنویه گفت: در این شهرستان ۴۱ واحد سردخانه فعالیت می‌کند که ظرفیت اسمی آنها بیش از ۱۵۰ هزار تُن است و بیشتر به منظور نگهداری از میوه‌ها از جمله سیب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص زمان برداشت سیب در باغ‌های اشنویه نیز اظهار کرد: برداشت سیب در این شهرستان از اول مهر آغاز شده و تا اوایل آبان ماه در این منطقه ادامه دارد.

بایزیدی گفت: سیب اشنویه از لحاظ کیفیت، محل پرورش و کمیت توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری انجام شود.

وی با تایید انتشار تصاویری و فیلم‌های در فضای مجازی مبنی برداشت سیب با وزن حدود نیم کیلوگرم در اشنویه افزود: با توجه به شرایط تغذیه‌ای و مهارت باغداران این شهرستان برداشت سیب با وزن بالا غیرممکن نیست اما سیب استاندارد و بازار پسند باید هر پنج سیب یک کیلوگرم وزن داشته باشد.

به گزارش ایرنا، شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با داشتن یک هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.
شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است بطوریکه علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

اشنویه در ۶۵ کیلومتری ارومیه و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha