برگزاری آیین "روز ملی غار پاک" در استهبان ، طبیعت گردی بی رد پا

شیراز-ایرنا-آیین "روز ملی غار پاک" با همکاری فعالین محیط زیست و میراث فرهنگی باهدف انتقال آموزش و حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی در شهرستان استهبان برگزار شد.

به گزارش ایرنا،طی مراسمی با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست و میراث فرهنگی و با مشارکت و همراهی انجمن دیده بان استهبان برنامه "روز ملی غار پاک" روز چهارشنبه در این شهرستان برگزار شد.

رسول حاجی باقری، مدیر انجمن دیده بان استهبان در حاشیه این آیین با بیان اینکه این برنامه مورد استقبال دوستداران محیط زیست و میراث فرهنگی قرار گرفت اضافه کرد: درکنار آموزش‌های شفاهی در مورد غار و حفاظت زیستگاه ها کتاب «طبیعت‌گردی بی رد پا» توسط انجمن دیده بان به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

برگزاری آیین "روز ملی غار پاک" در استهبان ، طبیعت گردی بی رد پا

وی ادامه داد: غارها به خاطر شرایط ثابت‌شان، شکننده‌ترین زیست‌بوم‌ها محسوب می‌شوند و دمای ثابت در طول سال و عدم وجود نور باعث می‌شود غارها موجوداتی معدود، شرایط کاملا ایزوله و بدون تغییرات محسوس دمایی داشته باشند.

به گفته وی، غارها به‌ عنوان پدیده‌های منحصر به‌ فرد زمین‌شناختی، زیست‌شناختی و محیط زیستی، تاریخی و باستان‌شناسی، طبیعت‌گردی و ورزشی حائز اهمیت هستند و باید تلاش کرد تا همگان به ویژه دوستداران طبیعت و محیط زیست با این پدیده‌های منحصر به فرد آشنا شوند.

ذبیح الله محمدی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه، توجه به طبیعت و حفاظت از غارها و میراث فرهنگی را یک فرهنگ غنی دانست که باید تقویت شود.

شهرستان استهبان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha