۱۹۸ قطعه زمین در اجرای قانون «جوانی جمعیت» در شاهرود واگذار شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۱۹۸ قطعه زمین در راستای اجرای قانون طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای سه فرزند در شهرستان‌های شاهرود و میامی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر عمیدی روز چهارشنبه در آیین واگذاری ۱۹۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در سرسرای کانون ملی شهید بهشتی شاهرود، افزود: خانواده‌های دارای سه فرزند مشمول قانون جوانی جمعیت، پس از ثبت نام در سامانه و تشکیل پرونده زمین‌های خود را تحویل گرفتند.

وی با بیان اینکه طرح واگذاری زمین به خانواده‌های شهدا نیز در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: پنج قطعه زمین در گام نخست به ۱۵ خانواده شهید واگذار می‌شود.

عمیدی با اشاره به اینکه در راستای تامین زمین، دستگاه‌های اجرایی، شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود همکاری خوبی داشتند، اظهار کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۳۸ هکتار زمین به محدوده اضافه شد.

دولت سیزدهم پیشتاز در توجه به مساله جمعیت

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این آیین به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه با ارزشی از ایثار، شهادت، هم‌نوع‌دوستی و عزت طلبی است که امروز باید به نسل جدید انتقال داده شود.

ابوطالب جلالی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب طی سه دهه گذشته در راستای جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: دولت‌های قبل به این موضوع کمتر توجه کردند اما دولت آیت الله رییسی، رییس جمهور اجرای طرح جوانی جمعیت را در اولویت کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود به همت مسئولان در راستای اجرای این طرح اقدام‌های مناسبی شکل گرفت، ابراز کرد: پیاده‌سازی چنین طرح‌هایی نیازمند حمایت و پیگیری‌هایی در سطح ملی است.

جلالی با اشاره به اینکه برای تامین زمین اقدام‌هایی از جمله تغییر کاربری انجام شد، اظهار کرد: تمامی نهادها، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و پیمانکاران در تحقق اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین شناسایی افراد واجد شرایط همکاری داشتند که این امر شایسته تقدیر است.

۱۹۸ قطعه زمین در اجرای قانون «جوانی جمعیت» در شاهرود واگذار شد

امیدواری به رفع مشکل مسکن در شرق استان سمنان

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: سال گذشته ماده چهار قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

علی‌اصغر خانی با بیان اینکه راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب در این راستا برای مجلس شورای اسلامی ترسیم شد، افزود: طرح جوانی جمعیت از اولویت‌های اصلی کار مجلس بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مصوب شد، ابراز کرد: این هفته ۲۰ هزار قطعه زمین تحت عنوان پویش «پیامبر مهربانی» به افراد واجد شرایط در سراسر کشور واگذار می‌شود.

خانی تامین مسکن را مهمترین دغدغه جوانان برشمرد و گفت: دولت وظیفه آماده‌سازی زیرساخت‌ها به منظور تامین یک میلیون واحد مسکونی در هر سال را بر عهده دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام‌های خوبی در راستای تامین مسکن برای متقاضیان به ویژه جوانان در این ۲ شهرستان انجام شده است و امیدواریم طی ۲ سال آینده مشکل مسکن در شرق استان سمنان برطرف شود.

تجلیل از خانواده‌های ۲ شهید اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، شهید قدس و شهید نمکی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha