کتابخانه‌های عمومی کردستان از نویسندگان حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کند

سنندج-ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در میان آحاد جامعه بویژه نسل جوان، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس در استان حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، معصومه حسنی خونسار روز چهارشنبه در ویژه برنامه "روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه های عمومی" استان کردستان در سنندج اظهار کرد: حمایت این نهاد از نویسندگان دفاع مقدس به شیوه هایی از جمله خرید و توزیع کتاب در کتابخانه‌ها، معرفی و رونمایی کتاب و برگزاری نشست‌های کتاب خوان انجام خواهد شد.

وی افزود: کردستان به عنوان یک استان مرزی سرشار از ایثارگری و جانفشانی زنان و مردانی است که با تمام وجود از کیان مقدس ایران اسلامی دفاع کرده اند و لازم است این رشادت ها برای نسل امروز روایت شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر وظیفه خطیر کتابخانه ها در انتقال مفاهیم ارزشی، ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های بسیار اثرگذاری را در این حوزه برگزار می کند و تلاش دارد مفاهیم ارزشی را در میان جامعه نهادینه کند.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز در این برنامه با تاکید بر نقش مهم شهدا، جانبازان و آزادگان در تامین امنیت کشور، گفت: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی‌ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های این قشر است

امیرحمیدرضا رحمت پور با بیان اینکه جنگ زمانی بر ملت ایران تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به ثمر نشسته بود و این امر شرایط سختی را برای کشور به همراه آورد، افزود: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی از سه جبهه به سوی ایران اسلامی حمله کرد و هدفش تصرف مناطقی از ایران اسلامی و نابودی کشور بود.

کتابخانه‌های عمومی کردستان از نویسندگان حوزه دفاع مقدس حمایت می‌کند

وی با بیان اینکه مردم کردستان نقش مهمی در دفاع از این سرزمین دارند، افزود: کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب "سرزمین مجاهدت‌های خاموش" است و در راه دفاع از ایران اسلامی مردان و زنان بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه در ترویج ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان، عنوان کرد: این نهاد فرهنگی محیط بسیار ارزشمند و مقدسی است که می تواند آگاهی و بصیرت را در جامعه ترویج دهد

در این مراسم از تعدادی از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در کتابخانه های عمومی کردستان تجلیل شد.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس از امیر حمیدرضا رحمت پور فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان تقدیر کرد.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر با عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha