معاون استاندار کردستان:ارتش جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد و در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی خوش درخشیده است.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه در جریان برگزاری رژه روز ارتش در پادگان لشکر ۲۸ پیاده کردستان اظهار داشت: ارتش رشادت‌های زیادی در جنگ نشان داد و بویژه نیروی زمینی که در نوک پیکان بود و شهیدان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کرد.

وی با بیان اینکه توپخانه ارتش هم بازوی مهمی در جنگ تحمیلی بود، اضافه کرد: این بخش از ارتش جمهوری اسلامی موفقیت‌های زیادی برای کشور به ارمغان آورد و ایثارگری‌های آنان بر کسی پوشیده نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به رشادت‌های ارتش در جنگ برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان، یادآور شد: ارتش پس از جنگ نیز همیشه در میدان و در کنار مردم و مسوولین بوده است.

زارعی به وظیفه‌شناسی و مردمی بودن ارتش در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که نغمه‌های شومی برای انحلال ارتش در اوایل انقلاب سر داده شد، رهبر فقید انقلاب در یک پیام تاریخی ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و این روز تاریخی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم در این آیین اظهار داشت: در تمام نقاط کشور ایثار و فداکاری ارتشیان پرآوازه بوده و برای آیندگان می‌ماند.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور با اشاره به رشادت‌های نیروی‌ زمینی، دریایی و هوایی، تاکید کرد: به عنوان یک سرباز به همه جانفشانی‌های ارتشی‌ها افتخار می‌کنم.

وی بر وفاداری ارتش به انقلاب و دفاع از آرمان‌های نظام تاکید و اضافه کرد: امیدواریم روز به روز شاهد درخشش نظام جمهوری اسلامی ایران و برافراشته شدن پرچم پرافتخار کشورمان باشیم.

از ۲۱ فروردین و شهادت سپهبد صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی به دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است. امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸، ۲۹ فروردین را به روز ارتش نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha