کارگران کشت و صنعت و دامپروری مغان ساماندهی می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۶۰ درصد نیروی انسانی این شرکت در ستاد و  ۴۰ درصد دیگر هم در واحدهای تولیدی فعال هستند که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ، صمد بهزاد روز چهارشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر پارس‌آباد افزود: ساماندهی کارکنان و کارگران به یک چالش‌ بزرگ در این مجتمع عظیم ملی تبدیل شده و امسال در نظر داریم کارگران و فعالان واحدهای تولیدی در این شرکت بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه صیانت از نیروی انسانی در اولویت کاری شرکت است ، اظهار کرد: اصلاح ساختار لازمه این بنگاه اقتصادی جهت پیشبرد هر چه بهتر امور بوده و برنامه‌هایی هم در این زمینه در هیات مدیره تدوین شده که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تعامل اعضای هیات مدیره کشت و صنعت مغان را در توسعه همه‌جانبه را قابل توصیف دانست و گفت: اعضای هیات مدیره شرکت هر کدام در حوزه‌ای خاص صاحبنظر بوده و در کنار هم با همدلی و همراهی در جهت پیشبرد کارها تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آرامش بین کارکنان و کارگران شرکت حاکم است و روحیه و انگیزه کاری کارکنان نیز بهتر شده است.

سرمایه‌گذاری در شرکت کشت و صنعت مغان رونق گرفته است

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان همچنین با اشاره به رونق سرمایه‌گذاری در شرکت کشت و صنعت مغان افزود: برای رونق سرمایه‌گذاری شرکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه موسسه گواهی بذر و نهال مذاکرات لازم در تولید بذور صورت گرفته است.

بهزاد افزود: رشد و پیشرفت شهرستان‌های مغان مرهون فعالیت ۲ شرکت مغان و پارس بوده و حتی شیوه زراعت، دامپروری و باغداری منطقه به‌صورت مستقیم متاثر از این بنگاه اقتصادی بوده و مصمم هستیم دانش، فناوری و تکنولوژی‌های نوین را از طریق کارشناسان شرکت در اختیار کشاورزان و زارعان منطقه قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

وسعت اولیه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان اردبیل ۶۰ هزار هکتار بود ولی به علت واگذاری به کارکنان، عشایر ساکن در محدوده و نیز فروش بخشی از اراضی، هم‌اکنون تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان قرار دارد که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha