۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85232727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت و صنعت مغان نیازمند ساماندهی و بازسازی است

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85232727
کشت و صنعت مغان نیازمند ساماندهی و بازسازی است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: این بنگاه اقتصادی پس از واگذاری با چالش‌ها و کاستی‌های بزرگی مواجه شده که نیازمند ساماندهی، نوسازی و بازسازی است.

به گزارش ایرنا ، صمد بهزاد روز سه‌شنبه در نشستی با دادستان پارس‌آباد مغان افزود: کارخانه قند و مجتمع باغات میوه از واحدهای ضررده این شرکت محسوب شده که احیای آن رونق تولید و اشتغال را به‌دنبال خواهد داشت ، ضمن اینکه در کنار آن برخی طرح‌های اشتغال‌زا همچون کشت گیاهان دارویی در این شرکت اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کشت محصولات جدید از جمله بذور با توجه به تاثیر آن در درآمد زایی و رونق اقتصادی در اولویت‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروی مغان درباره واگذاری اراضی به عشایر محدوده شرکت گفت: واگذاری اراضی در حیطه مسئولیت ما نبوده و تحقق آن منوط به حمایت دولت و همراهی دستگاه قضایی است.

نایبعلی رحیمی، رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت مغان هم در این نشست، تعامل و همکاری با ادارات، نهادها و ارگان‌های مختلف دولتی و قضایی را برای پیشبرد فعالیت‌های تولیدی در این مجتمع عظیم ملی ضروری دانست و گفت: رونق تولید، اشتغال، تولید ثروت، افزایش راندمان و بهره وری با اتخاذ تمهیدات لازم در این شرکت هدف‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: حوزه‌های مختلف زراعی، دامی، باغی و صنعتی نیازمند تحول و پیشرفت است و ما با پشتوانه حمایت مسئولان، تجربه مدیران و توانمندی‌های بدنه کارشناسی و کارگری شرکت با تمام توان جهت بالندگی و شکوفایی شرکت حرکت می‌کنیم.

فیروز فراهانی، دادستان شهرستان پارس‌آباد هم در این نشست قبول مسئولیت در شرکت ملی اقتصادی همچون شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را دشوار دانست و گفت: مردم، این بنگاه اقتصادی را پیشانی نظام دانسته و در صورت بروز کوچک‌ترین ناعدالتی آبروی کل نظام زیر سوال خواهد رفت.

وی اظهار کرد: وضعیت این مجتمع عظیم ملی در حد و شان منطقه نبوده و بازنگری و بازسازی آن ضروری است ، ضمن اینکه اجتناب از تنش و حاشیه‌سازی و اولویت قائل شدن به شایسته‌سالاری و بکار گماردن متخصصین در راس کارهای این شرکت از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

وسعت اولیه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان اردبیل ۶۰ هزار هکتار بود ولی به علت واگذاری به کارکنان، عشایر ساکن در محدوده و نیز فروش بخشی از اراضی، هم‌اکنون تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان قرار دارد که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha