احیای دوباره انبارهای گمرک کشت و صنعت مغان برای ترخیص و صادرات کالا

اردبیل - ایرنا - انبارهای اختصاصی گمرک شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای صادرات محصولات تولیدی اولیه و ثانویه کالا و تسهیل در ترخیص کالاهای مورد نیاز شرکت دوباره احیا شده و وارد چرخه اقتصادی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، موافقت‌نامه احیای دوباره انبارهای اختصاصی گمرک در شرکت کشت و صنعت مغان با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران امضا شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران در جلسه مشترک با مدیرعامل هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اهمیت این شرکت در رونق اقتصادی منطقه گفت: این مجتمع تولیدی یکی از بنگاه‌های اقتصادی مهم کشور به شمار می‌رود و نقش زیادی در تولید محصولات استراتژیک کشور داشته و به عنوان نگین کشاورزی ایران زمین محسوب می‌شود.

ابوالفضل اکبرپور خواستار فعال‌سازی ظرفیت این بنگاه اقتصادی در امور اقتصادی و گمرکی با هدف صادرات شد و بر لزوم تسهیل در ترخیص کالا و همچنین صادرات محصولات باغی و لبنی این شرکت تاکید کرد.

وی بیان کرد: گمرک ایران نهایت همکاری و اقدامات لازم را درباره مسائل صادرات تولیدات این شرکت انجام خواهد داد و بر همین اساس درصدد احیای انبارهای اختصاصی این مجتمع عظیم ملی و از سرگیری دوباره فعالیت آن است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز با اشاره به ظرفیت‌های زراعی، دامی، باغی و صنعتی این بنگاه اقتصادی اظهار کرد: ارتباطات و مراودات اقتصادی شرکت با داخل و خارج از کشور، نقش بالایی در فعالیت‌های بنگاهداری این مجتمع عظیم ملی دارد و بر همین، اساس توسعه بازرگانی به عنوان آخرین حلقه اتصال به بازار و کسب درآمد مورد توجه مدیریت جدید قرار گرفته است.

صمد بهزاد با درخواست تسهیل ترخیص کالاهای مورد نیاز شرکت کشت و صنعت مغان افزود: انبارهای اختصاصی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مطابق با استانداردهای گمرک کشور مجهز به حصارکشی، سامانه مانیتورینگ و فیبر نوری جهت اتصال به سامانه های گمرک ایران برای ترخیص کالاها آماده شده که با شروع دوباره فعالیت آن زمینه صادرات نیز فراهم می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت این بنگاه اقتصادی به عنوان پدافند غیرعامل در ایجاد اشتغال مولد در نقطه صفر مرزی و تامین بخشی از امنیت غذایی کشور، ضروری است که ترخیص کالاهای مورد نیاز از قبیل نهاده‌های دامی و قطعات دستگاه‌های مکانیزاسیون شرکت و همچنین صادرات محصولات تولیدی این بنگاه اقتصادی از قبیل شیر خشک و میوه، بدون معطلی انجام شود تا ضمن مرتفع شدن بعضی از نیازهای کشور، ارزش افزوده‌ای نیز عاید شرکت شود.

به گزارش ایرنا، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار شده و پس از کشمکش‌های زیاد واگذاری آن ابطال شد، طی ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده مدیریت جدید، در مسیر احیا، حفظ اشتغال و سودآوری قرار گرفته است.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.

این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

بنا به اعلام مدیران فعلی، امکان افزایش تولیدات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به یک میلیون تن وجود دارد به طوری که میزان تولیدات این شرکت در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن بود و تا سه سال آینده هم به ظرفیت تولید یک میلیون تن محصول خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha