بروکراسی کاذب برای برخی شغل ایجاد کرده است

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85241027
بروکراسی کاذب برای برخی شغل ایجاد کرده است

ساوه - ایرنا - رییس بسیج ادارات، کارمندان و وزارتخانه های کشور گفت: برای رفع مشکلات کشور از جمله در بخش صنعت باید از بروکراسی‌های کاذب که برای جمعیتی شغل کاذب ایجاد کرده فاصله بگیرم .

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ «فضل الله کفیل»، روز چهارشنبه در نشست بصیرتی صنعتگران ساوه بر اهمیت رفع چالش های پیش روی صنعتگران اشاره و اظهار کرد: بروکراسی های کاذب یکی از مشکلات عمده این قشر در کل کشور و حتی برای برخی نیز شغل ایجاد کرده است که باید از این مساله دوری شود.

وی با بیان اینکه صنعت گران امروز به معنای واقعی کلمه صحنه گردان اصلی جنگ اقتصادی هستند و موظف به حمایت تمام قد از آنها هستیم اضافه کرد: اگر صنعتگران در جنگ تحمیلی پشتیبان رزمندگان و جبهه های نبرد بودند امروز در جنگ اقتصادی جای آنها تغییر کرده و در صف اول جنگ قرار دارند و خدمت به آنان از سوی مسوولان و رزمندگان دفاع مقدس یک وظیفه ملی و همگانی است.

رییس مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی، آب و قاچاق کالا سه مشکل محوری اعلام شده از سوی صنعتگران شهرستان ساوه و شهر صنعتی کاوه است افزود: لازم است صنعتگران راهکارهای برون رفت از این مشکلات به صورت تخصصی پیشنهادات خود را به صورت برنامه های مدون تدوین کرده و به مسوولان ارایه کنند.

وی اضافه کرد: یکی از پیوست های این برنامه می تواند رفع مشکلات مسکن کارگران، تامین نیروی انسانی و چالش های تامین انرژی در شهر صنعتی کاوه و شهرک های صنعتی ساوه باشد و جامعه بسیج نیز مطالبه گری این خواسته ها و پیگیری برای تحقق از مراجع قانونی را به عهده می گیرد تا بتوانیم چرخ اقتصاد را به گردش در بیاوریم.

کفیل کمبود آب و جمعیت را ۲ موضوع بحرانی کشور اعلام کرد و گفت: برای رفع مشکل کم آبی که تمام اقشار جامعه را درگیر خود کرده لازم است هر قشر نقش خود را برای رفع آن ایفا کند که بازچرخانی آب در صنعت و اصلاح الگوی مصرف مهمترین وظیفه صنعتگران در این زمینه است.

رییس سازمان بسیج ادارات کشور همچنین در اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی که در سپاه ناحیه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ هشت ساله علیه ملت ایران در مقطعی بر این کشور تحمیل شد که هیچ آمادگی از نظر تجهیزات نظامی و مادی وجود نداشت و در مقابل، دشمن تا بن دندان مسلح با تجهیزات مکانیزه برای نبرد با ایران مهیا شده بود.

وی بیان کرد: اگر قدرت نظامی ایران در ابتدای جنگ ضعیف بود، اما قدرت معنوی و ایمان ملت، با الهام از کلام حیات بخش و قدرت آفرین امام راحل صحنه حرکت علیه دشمن را تغییر داد و مردم را هوشیار و وارد صحنه نبرد با رژیم بعث کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در جنگ تحمیلی قدرت ولایت پذیری خود را به رخ دشمن کشید، افزود: ملت ایران در دفاع مقدس با قواعد دینی در صحنه جنگ حاضر شد و توانست خود را به تجهیزات نظامی مجهز کند و امروز کشور با اقتدار کامل تجهیز شده و دشمن توان جنگ رزمی با جمهوری اسلامی را ندارد که از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

سردار کفیل گفت: دشمن در ادامه دشمنی خود دست به جنگ ترکیبی و شناختی زد و دانشگاه و مدرسه را صحنه رزم خود کرد اما با هوشیاری و بصیرت ملت ایران در این جنگ ناکام ماند. جنگ شناختی با محوریت ترکیب با ابزار رسانه همچنان ادامه دارد و جوانان و نوجوانان، سربازان مقابله با این جنگ هستند و نسخه درمان این صحنه جهاد تبیین است.

کمبود نیرو الگوی فعالیت واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه را تغییر داده است

مدیرعامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه هم در این نشست گفت: این شهر صنعتی با پنج دهه فعالیت هم اکنون حدود ۶۰۰ کارخانه و واحد صنعتی فعال داره که ۱۵۰ مورد از آنها به علت برخی چالش ها با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

«مجتبی افرند» افزود: یکی از چالش های پیش روی این تولیدگران این شهر صنعتی کمبود نیروی انسانی بوده که این مساله باعث تغییر الگوهای (پارادایم‌) فعالیتی این واحدها شده است.

وی اضافه کرد: این مشکل به گونه ای است که در برخی فعالیت ها تولیدکنندگان در مشاغلی همچون فلزکاری و پرسکاری که به علت سختی ماهیتی مردانه دارد مجبور به استفاده از نیروی زن هستند.

افرند گفت: این مساله در آینده علاوه بر اینکه مشکلات سلامتی برای آنان ایجاد می کند بلکه باعث بروز برخی آسیب های فرهنگی و اجتماعی را نیز دنبال خواهد داشت به همین دلیل انتظار می رود تصمیم سازان کشوری برای رفع این معضل اقدامی تاثیر گذار انجام دهند.

وی تامین آب مورد نیاز شرکت های تولیدی را از دیگر چالش های این شهر صنعتی اعلام کرد و افزود: سعی شده این چالش به خوبی مدیریت شود تا آسیب آنچنانی به تولید کنندگان وارد نشود.

فعالیت گمرک کاوه ۲۴ می شود

افرند با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاوه در سال گذشته در بین مناطق ویژه اقتصادی از لحاظ صادرات در رتبه اول صادرات غیر نفتی قرار داشته و در تلاش هستیم با تامین زیر ساخت ها فعالیت گمرک این شهر به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کند.

وی گفت: صنعتگران این شهر در جنگ تحمیلی ۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در پشتیبانی از جبهه هابرای تامین تجهیزات مورد نیاز جبهه ها نقش افرینی می کردند.

تامین مسکن کارگران به صورت خانه های سازمانی شرکت های بخش خصوصی با اعطای زمین با قیمت پایین تر، جلوگیری از قاچاق کالا به منظور حمایت از تولیدات داخلی، تامین انرژی های مورد نیاز واحدهای تولید از جمله آب از مطالبه های صنعتگران ساوه در این نشست بصیرتی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha