۶ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85241430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معتادان متجاهر در خلخال جمع‌آوری می‌شوند

۶ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبر: 85241430
معتادان متجاهر در خلخال جمع‌آوری می‌شوند

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خلخال از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و هدایت آنها به کمپ و مرکز بهبودی و ترک اعتیاد در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه منشاء بیش از ۹۰ درصد سرقت در شهرستان اعتیاد به مواد مخدر است با اجرای این طرح میزان سرقت هم کاهش می‌یابد.

مظفر رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از اجرای این طرح را زمینه‌سازی برای بازگشت دوباره معتادان به زندگی و کاهش جرایم کیفری در شهرستان خلخال ذکر کرد.

وی با اشاره به این که جمع‌آوری معتادان متجاهر راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ارتکاب جرم توسط آنها است ، اظهار کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال یادآورشد: در حال حاضر منشاء بیش از ۹۰ درصد از عوامل سرقت در این شهرستان اعتیاد به مواد مخدر است و در صورت جمع‌آوری معتادان ضمن تلاش برای بهبودی افراد مبتلا به مواد افیونی ، به اهداف کاهش جرایم سرقت نیز دست خواهیم یافت.

رضایی با قدردانی از تلاش ماموران انتظامی و اطلاعاتی در مبارزه با قاچاقچیان و تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و متلاشی کردن باندهای توزیع مواد افیونی گفت: در نتیجه این تلاش‌ها آمار موادمخدر کشف شده در ۶ ماه اول امسال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

دادستان خلخال با تاکید بر اینکه همه مسئولان مسئولیت اجتماعی و اخلاقی در مواجهه با آسیب مواد مخدر دارند ، افزود: نگاه جامعه به معتاد باید نگاه به بیمار نیازمند توجه باشد ، بی‌تفاوتی مسئولان و مردم به آسیب اعتیاد در جامعه منجر به افزایش آسیب‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده معتادان آلوده به مواد افیونی اظهارکرد: درمان معتادان و حل ریشه‌ای معضل اجتماعی اعتیاد منوط به خرد جمعی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی بوده و نقش خانواده معتادان و حمایت از آنها نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha