۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85241534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: امامان جمعه  امام علم،خوش اخلاقی ،تقوا و بصیرت هستند

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امامان جمعه و علما و روحانیون امام علم، خوش اخلاقی ، تقوا و بصیرت هستند.

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز پنجشنبه در گردهمایی امامان جمعه استان اصفهان در مشهد اردهال افزود:در آستانه میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) قرار داریم،هرچند خداوند در قرآن کریم می فرماید( وَإِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیم)اما باز هم پیامبر(ص) از خداوند تقاضا می کردند که اخلاق مرا پسندیده قرار بده و این نشانه اهمیت حسن خلق برای یک فرد عالم و روحانی است.

وی اظهار کرد:قرآن کریم در آیه ۱۴۶ سوره آل عمران می فرماید«وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» یعنی چه بسیار رخ داده که پیغمبری جمعیت بسیار (از پیروانش) همراه او جنگیدند و با این حال، اهل ایمان با سختی‌هایی که در راه خدا به آنها رسید هرگز بیمناک و زبون نشدند و سر زیر بار دشمن فرو نیاوردند و (صبر و ثبات پیش گرفتند، که) خدا صابران را دوست می‌دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مرحوم علامه طباطبایی ذیل این آیه شریفه می فرمایند که این آیه هم موعظه و هم عتاب است،علامه مصطفوی در کتاب التحقیق می فرمایند کلمه رِبِّیُّونَ یعنی کسی کمه زیر نظر پیامبر(ص) تربیت شده است و آیت اله جوادی آملی در جلد ۱۵ کتاب تسنیم می فرمایند یکی از احتمالات در بحث رِبِّیُّونَ این است که از واژه با کلمه ربانیون متفاوت است.

وی تصریح کرد: ربانیون یعنی امامان و رِبِّیُّونَ یعنی پیروان آنها و امام صادق(ع) در خصوص یاران امام حسین(ع) می فرمایند که ۷۲ تن شهید کربلا رِبِّیُّونَ بودند که ربانی شدند.

حجت الاسلام حسینی گفت: امامان جمعه تلاش کنند هر روز یک روایت جدید از کتب روایی بخوانند،اگر مشکل علمی برای انسان ایجاد شود در مرور روایت رفع می شود.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

شهرستان کاشان با جمعیت ۳۶۵ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha