۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85029686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:امام جماعت باید مظهر اتحاد بین مردم باشد

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امام جماعت به عنوان سرمایه‌  ارزشمند جامعه باید  مظهر بصیرت و اتحاد بین مردم باشد و قلب های مومنان را به هم نزدیک کند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز سه شنبه در گردهمایی امامان جماعت شهرستان کاشان افزود:امام جماعت ابتدا امام نماز مردم بوده و در رابطه با نماز در وسایل الشیعه روایت داریم، اگر امام جماعت برای حضور قلب تلاش نکند به منزله امام جائر است و در این حوزه وظیفه امام جمعه که ماموم بیشتری دارد سنگین تر است.

وی اظهار کرد: آیت الله بهجت می فرماید، خداوند در سوره مومنون در وصف مومنین می فرماید «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ، الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» مومن کسی است که در نماز حضور و خشوع قلب داشته باشد این به معنی آن است که حضور قلب امکان دارد، وگرنه خدا از ما کار غیر ممکن نمی خواست.

امام جمعه کاشان بیان کرد: صاحب وسائل الشیعه مرحوم محقق شیخ محمد بن حسن حُر عاملی از امام رضا(ع) روایت می کند که هر گاه خواستید نماز بخوانید قبل از گفتن تکبیره الاحرام، یکی از دوازده امام(ع) را ناظر نماز خود قرار دهید، مقام معظم رهبری در جشن تکلیف به دختر خانم ها جمله کلیدی گفتند و فرمودند، موقعی که نماز می خوانید متوجه باشید یک نفر دارد به حرف های شما گوش می کند و نکته ظریفی است و این خصوصیت امامِ نماز مردم است

حجت الاسلام حسینی گفت: امام جماعت علاوه بر امامِ نمازِ مردم، امامِ دینِ مردم هم هست، بخشی از دین همان، ایمان ماست و خدا در قران می فرماید، زینت خود را مسجد بگیرید، امام جماعت و امام جمعه یکی از وظایفشان این است که کاری کنند که مردم هنگام خروج از مسجد ایمانشان افزوده شود و این ایمان در مساجد و نماز جمعه ها تقویت می شود.

امام جمعه کاشان گفت: ما امامِ تقوای مردم هم هستیم، در بحث عدالت امام جماعت حضرت امام خمینی(ره) در تحریرالوسیله می فرمایند، امام جماعت باید ملکه ی تقوا را داشته باشد و تقوا یعنی گناه کبیره انجام ندهد و بر گناه صغیره هم اصرار نداشته باشد،ایشان در معنی اصرار می فرماید، اگر یک بار گناه صغیره انجام داد، تصمیم هم بر تکرار بگیرد، اصرار است.

امام جمعه کاشان افزود: ما امامِ دعوت به خدا هستیم. بحث محوری پیامبر(ص) عبارتست از ( داعی الله) ، همین وصف برای امام زمان(عج)در زیارت آل یس آمده و ما که سرباز امام عصر(عج) هستیم همین تعبیر هست ولی بنابر آنچه در سوره یوسف آمده این دعوت همراه با بصیرت است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha