ضرب‌الاجل شورای اسلامی یزد: شهرداری تکلیف حریم پارک بزرگ شهر را تعیین کند

یزد- ایرنا- رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی یزد گفت: بیش از ۳۰ سال است که از واگذاری ۳۰ هکتار زمین به شهرداری برای احداث بوستان و ایجاد فضای سبز در حریم پارک بزرگ شهر می‌گذرد؛ شهرداری مکلف است محدوده این پارک را ظرف ۶ ماه آینده مشخص کند.

به گزارش ایرنا "محمد مهدی نیکونژاد" روز پنجشنبه در نشستی افزود: به رغم اینکه فضای سبز در این محدوه مهیا شده ولی تاکنون اقدام موثر و قابل توجهی برای دریافت سند یا واگذاری قطعی آن به شهرداری صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: عدم پیگیری جدی سند مالکیت و تعیین حریم اراضی و محدوده پارک بزرگ شهر موجب شد تا بعضی از افراد با انجام یک سری اقدامات حقوقی قصد تملک و جدا نمودن بخشهایی از این زمین ها را از بوستان مذکور کنند که انشاالله با این مصوبه و اقدام به موقع شهرداری جلوی این کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع با حضور کارشناسان مختلف و طی چندین جلسه در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و با راهکارهایی که دادستان ارایه داد طرحی آماده شد و طی آن به شهرداری یزد شش ماه مهلت داده شد تا نسبت به قطعی نمودن زمین بوستان بزرگ شهر به نام شهرداری اقدام نماید.

نیکونژاد ادامه داد: این طرح به صحن شورا ارسال شد که با تأیید تمام اعضای شورای شهر به تصویب رسید، یکی از موضوعاتی که از ابتدای شورای ششم تاکنون دغدغه اعضا بوده و هست عدم تعیین تکلیف وضعیت بسیاری از پلاک هایی است که متعلق به شهرداری است اما در رابطه با أخذ سند یا واگذاری قطعی آن به شهرداری دچار مشکلاتی هستیم.

وی گفت: ضرورت دارد به رغم اقدامات خوبی که تاکنون انجام گرفته شهرداری برای حل نمودن مشکل و اخذ سند مالکیت برای تمام پلاکهای متعلقه اقدامات لازم را با جدیت و سرعت عمل بیشتر انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha