تقویت هویت ملی در مقابل خودباختگی فرهنگی ضروری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه در نسل جوان قدم نخست در مقابل غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: نوعی خودباختگی و غرب‌زدگی در محیط‌های علمی کشور وجود دارد که این معضل به ویژه در دانشگاه‌های استان‌های بزرگ پررنگ‌تر است.

وی افزود: در این حوزه باید هوشمندانه و هنرمندانه کار کنیم تا این معضل کمرنگ شود چون در برخی مناطق این خودباختگی و غرب‌دوستی عمیق است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار برخی از محاسن کشورهای غربی اما باید معایب و جنایات وحشیانه آنها در جوامع و کشورهای مختلف را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم تا با ماهیت استکباری و استعماری غرب بیشتر آشنا شوند.

وی بر ضرورت دقت و سختگیری در گزینش و جذب اساتید و معلمان تاکید کرد تا شاهد حضور پررنگ‌تر نیروهای انقلابی در مسئولیت‌های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

قناعت با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید از اقلیت و مظلومیت در محیط‌های علمی خارج و تبدیل به اکثریت شوند افزود: مباحث خوبی در حوزه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود اما اگر باید تغییری ایجاد کنیم، لازم است راهکار هم ارائه دهیم تا خروجی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه و عرصه‌های مختلف دیده شود.

وی بیان کرد: طرح «قهرمان من» موجب تقویت انسجام ملی و اعتماد به‌ نفس ملی ‌می‌شود چون هم معرفی شهدا و هم مفاخر و اسطوره‌های تاریخ انقلاب مطرح است که در همین راستا می‌توان برگزاری همایش علمی و جامع برای بزرگداشت آیت الله تهامی در مرکز استان را برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این نشست بر لزوم ارائه راهکار در شورای فرهنگ عمومی برای اتحاد و انسجام اجتماعی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: جلسه بسیار خوبی بود اما در نوع خودش این جلسه یک فهرست بود و با توجه به اهمیت موضوع اتحاد و انسجام اجتماعی و نیاز جامعه انسانی و اسلامی باید راهکارهایی ارائه شود که ما در مقابل آفات و دشمن و با غفلت و فراموشی‌ها چه کنیم؟

وی پیشنهاد داد؛ فهرست آنچه اعضا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کردند در قالب یک جدول مکتوب ارائه دهند تا اولویت‌ها به لحاظ اهمیت موضوع و از جنبه رتبی در جمع صاحب‌نظران کارشناسی شود و از قبل در اختیار اعضا قرار گیرد تا برای بررسی و تصویب در شورای فرهنگ عمومی با مطالعه کامل باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر بتوانیم یک مسئله کارشناسی شده مورد نیاز استان را تصویب و عملی کنیم دیگران باید از ما تبعیت کنند نه اینکه ما معطل طرح‌های آنان بمانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha