تلاش مسکو برای محکوم کردن انفجار نورد استریم با انتشار پیش‌نویس بیانیه ریاست شورای امنیت

تهران- ایرنا- دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو پیش‌نویس بیانیه ریاست شورای امنیت در مورد نورد استریم را منتشر کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پولیانسکی اظهار کرد: روز سه‌شنبه و در جریان برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار خطوط لوله نورد استریم هم اعلام کردیم که پیش‌نویس بیانیه ریاست این شورا درباره این حمله تروریستی را منتشر خواهیم کرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: این پیش‌نویس را منتشر کردیم تا مشخص شود که همکاران غربی ما از چه ترفندهایی برای جلوگیری از بیان موضع صریح شورای امنیت در مورد این حمله تروریستی استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در حادثه‌ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.

سوئد در ماه اکتبر به دلایل امنیت ملی اعلام کرد تمایلی به انجام تحقیقات مشترک با آلمان و دانمارک در مورد حمله به نورد استریم ندارد.

آلمان به‌عنوان دریافت‌کننده اصلی عرضه مقرون‌به‌صرفه گاز روسیه توسط نورد استریم، ذینفع اصلی این خطوط لوله بود. مسکو نیز در نتیجه این اقدام خرابکارانه صنعتی متحمل آسیب‌های اقتصادی جدی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha