۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85242395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم کاهش نفوذ فرانسه در آفریقا و تغییر بنیادین در آموزش زبان خارجی

تهران - ایرنا - یک رسانه آمریکایی از گسترش آموزش زبان انگلیسی در مدارس مستعمرات سابق فراسه همزمان با ادامه کاهش نفوذ این کشور استعماری سابق در آفریقا و تغییر بنیادین در آموزش زبان خارجی در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری المیادین نوشت: با کاهش نفوذ سیاسی و اقتصادی فرانسه در آفریقا و تصمیم الجزایر مبنی بر انتخاب زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در مدارس، یک روزنامه آمریکایی از گسترش یک انقلاب زبانی در مستعمرات سابق فرانسه خبر می دهد.

واشنگتن پست نوشت: یک سال از آغاز طرحی آموزشی در الجزایر که بر اساس آن، آموزش زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی انجام شود، گذشته است و اکنون با استقبال جامعه الجزایری از آن، وزیر آموزش و پرورش این کشور اعلام کرد که تدریس زبان انگلیسی یک تصمیم راهبردی در سیاست های آموزشی در این کشور است.

موفقیت این طرح و گسترش آن در کشوری مانند الجزایر، نشان دهنده روندی رو به گسترش است که طی آن یک انقلاب زبانی در مستعمرات سابق فرانسه در سراسر آفریقا در حال رخ دادن است.

واشنگتن پست نوشت: دانش آموزانی که پاییز امسال به کلاس های سوم و چهارم ابتدایی می روند، طی دو ترم و هر هفته ۴۵ دقیقه، به آموزش زبان انگلیسی می پردازند و دولت الجزایر برنامه هایی برای آموزش معلمان در این زمینه و دیگر تغییرات بنیادین در حوزه زبان خارجی برای سال های آتی را در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، فرانسه در ۵ قرن گذشته یعنی از سال ۱۵۲۴ میلادی با سیاست‌های استعماری خود دست‌کم ۲۰ کشور از قاره آفریقا را در مناطق شمال و به ویژه غرب این قاره همیشه مستعمره، به اشغال خود درآورد، به گونه‌ای که در مدت ۳۰۰ سال، ۳۵ درصد آفریقا را تحت استعمار خود داشت.

فرانسه همچنان یکی از بازیگران فرامنطقه‌ای آفریقاست و همچنان تلاش دارد از هر مساله‌ای که مربوط به این منطقه می‌شود، بیشترین بهره‌برداری را در راستای منافع خود به عمل آورد این درحالی است که طی این سال ها، قیام ها، انقلاب ها و جنگ های متعددی در مناطق مختلف آفریقا برای آزادی از اشغال و نفوذ فرانسه انجام شده و مقابله با انحصار زبان فرانسه یکی از جوانب این مقابله بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha