۲ هزار و ۷۰۰ همیار آتش نشان در بروجرد فعال هستند

بروجرد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ آتش نشان داوطلب مرد و زن آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند و به عنوان همیار آتش نشان اکنون مشغول به فعالیت هستند.

محمد غفاری روز شنبه به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در آموزش های ارائه شده به آتش نشانان داوطلب، موضوع پیشگیری و ارتقای فرهنگ ایمنی برنامه ریزی شده و از این ۲ هزار و ۷۰۰ آتش نشان داوطلب آموزش دیده ۲ تیم ۱۰ نفره فوق تخصصی واکنش سریع شامل مرد و زن وجود دارد که با توجه به نیاز در زمان مناسب از مهارت آنها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۱۰۰ عملیات در همه حوزه های مختلف انجام شد، افزود: بیشترین فراوانی این عملیات‌ها با ۱۷۵ مورد مربوط به آتش سوزی باغات و زمین های کشاورزی بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد بیان کرد: دومین مورد عملیات آتش نشانی بروجرد با فراوانی ۱۶۴ مورد در یک سال گذشته (از هفت مهر سال گذشته تا هفت مهر امسال ) مربوط به محبوس شدن در آسانسور است که بطور میانگین روزانه بین پنج تا هشت مورد عملیات مرتبط با محبوس شدن همشهریان در آسانسور در بروجرد انجام می‌شود.

غفاری با تاکید بر اینکه مهمترین طرح این سازمان هم اکنون ارتقای فرهنگ ایمنی و پایش ایمنی شهر است، اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته هفت هزار اخطار ایمنی صادر شد و بیش از ۱۴۰ پرونده فعال مورد بررسی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال برای خرید خودروهای سبک آتش نشانی هزینه شد که ۲ دستگاه از آنها خودروهای امداد و نجات است که در برخی حوادث و تصادفات که نجات و رهاسازی مصدوم نیاز به تجهیزات خاصی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد ادامه داد: در سه سال اخیر ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه خرید تجهیزات، نوسازی و تخصصی کردن تجهیزات با توجه به امکانات مورد نیاز آنها هزینه شده است.

غفاری با اشاره به افزایش میزان سکونت در آپارتمان ها و ساختمان های مرتفع گفت: سیستم ایمنی و اطفای حریق در این ساختمان ها باید نصب شود و این موضوع توسط واحد پیشگیری آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مورد آزمایش قرار گیرد، در غیر این صورت مجوز بهره برداری داده نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha