کره جنوبی به دنبال افزایش حضور اقتصادی در آفریقا

تهران- ایرنا - وزیر صنایع کره جنوبی با رئیس جمهوری کیپ ورد دیدار و درباره راه های تقویت روابط دوجانبه در زمینه کشاورزی، تجارت، سرمایه گذاری، زیرساخت های انرژی و اقتصاد گفت و گو کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، دفتر بانگ مون کیو وزیر صنایع کره جنوبی اعلام کرد وی در دیدار با خوزه ماریا پریئرا ناوز رئیس جمهوری کیپ ورد خواستار حمایت این کشور آفریقایی از میزبانی کره جنوبی برای نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ در بوسان شهری در جنوب این کشور شد.

براساس اطلاعات وزارت صنایع و انرژی کره جنوبی وزیر صنایع این کشور به عنوان فرستاده ویژه یون سوک یول رئیس جمهوری برای مذاکره راه هایی در راستای تقویت روابط دوجانبه در زمینه کشاورزی، تجارت، سرمایه گذاری، زیرساخت های انرژی و اقتصاد به کیپ ورد رفت.

وی همچنین نامه رئیس جمهوری کره جنوبی را که درباره حمایت از کره برای گرفتن میزبانی نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ در بوسان است را به رئیس جمهوری کیپ ورد تقدیم کرد.

وزیر صنایع کره جنوبی نخستین چهره در سطح وزیران این کشور است که به کشوری آفریقایی سفر کرده است. وی همچنین با وزیر دارایی این کشور نیز درباره همکاری های اقتصادی دیدار کرد.

دو طرف همچنین ۲ تفاهمنامه امضا کردند که درباره همکاری در زمینه کشاورزی و تقویت تبادلات اطلاعاتی در زمینه صنعتی و اقتصادی بود.

این مقام سیاسی کره جنوبی با هیاتی اقتصادی متشکل از ۳۰ نفر از بخش های کشاورزی و برق و سایر سازمان های مرتبط به این کشور آفریقایی سفر کرده است.

روز پنجشنبه گذشته وزیر صنایع کره جنوبی برای شرکت در اجلاس آژانس انرژی بین الملل به فرانسه سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha