۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85243371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجمع علمای یمن، انفجارهای تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

تهران - ایرنا - مجمع علمای یمن در بیانیه‌ای، انفجارهای تروریستی علیه مردم بی گناه شرکت کننده در مجالس جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری المسیره امروز (شنبه) نوشت: مجمع علمای یمن از علمای جهان اسلام خواسته است تا تفکر تکفیری وهابی که عامل این گونه خونریزی ها و کشتن بی گناهان در مساجد، اماکن تجاری و مناطق مسکونی می شود را محکوم کنند و علیه آن موضع بگیرند.

در این بیانیه آمده است: آگاهی بخشی و مقابله فکری با این گرایش تکفیری و ارائه تصویری جذاب، درخشان و شرافتمندانه از اسلام امری واجب است.

مجمع علمای یمن تاکید کرده است که باید در مقابل پرچم داران شرارت و فتنه افروزانی که در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) با اقدامات مخرب به دشمنان اسلام خدمت می کنند، ایستاد.

این بیانیه همچنین با محکوم کردن، آنچه "عادی سازی عملی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی" خوانده، می افزاید، این عادی سازی (سازش) عملا اتفاق افتاده و آخرین نمونه اش استقبال گرم و رسمی و آشکار از وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در ریاض پایتخت عربستان سعودی است.

به گزارش ایرنا، روز جمعه در پاکستان ابتدا یک انفجار خونین با ۵۲ کشته در بلوچستان پاکستان علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی میلاد النبی (ص) صورت گرفت و سپس دو حمله انتحاری دیگر در شمال غرب این کشور به وقوع پیوست.

در این حملات، یک پاسگاه پلیس و مسجدی در شهر "هنگو" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان هدف حمله مهاجمان تروریستی - تکفیری انتحاری قرار گرفت.

در این دو اقدام تروریستی که در حین اقامه نماز جمعه در مسجد نزدیک به پاسگاه پلیس پاکستان صورت گرفت، ۳ نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی دیگر از غیرنظامیان زخمی شدند.

حملات تروریستی روز جمعه در پاکستان در حالی انجام شد که میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر گرامی اسلام (ص) به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و جشن‌های این ایام به صورت گسترده در اجتماعات مردمی در شهرهای مختلف شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha