۸ مهر ۱۴۰۲، ۵:۵۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85242770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشورهای عربی انفجارهای تروریستی پاکستان را محکوم کردند

تهران-ایرنا-کشورهای عربی انفجارهای تروریستی امروز جمعه در شهر مستونگ ایالت بلوچستان پاکستان را که ۵۲ کشته برجای گذاشت ، یک اقدام بزدلانه خوانده و آن را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در همین رابطه، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه ای به شدت انفجارهای تروریستی امروز پاکستان را محکوم کرد.

وزارت امورخارجه عربستان بار دیگر بر موضع ثابت این کشور تأکید کرد و افزود که ریاض مخالف با هرگونه و خشونت است صرف نظر از این که کجا روی دهد.

وزرات خارجه عربستان اعلام کرد که دولت ریاض همچنین از همبستگی کامل کشورش و حمایت از پاکستان و ملت برادر آن در این حادثه جانکاه تأکید کرده است.

وزارت امورخارجه عربستان کشته‌های این حادثه را به خانواده‌ها، دولت و ملت پاکستان تسلیت گفته و برای مجروجان آن آرزوی بهبودی کامل کرده است.

مصر

مصر با شدیدترین عبارت‌ها حمله تروریستی در استان بلوچستان پاکستان در جنوب غرب این کشور را که در نتیجه آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند، محکوم کرد.

وزارت امورخارجه مصر در بیانیه امروز خود بر موضع استوار خود تأکید کرد و افزود که قاهره مخالف تمام انواع خشونت‌ها، تروریسم و ارعاب شهروندان است.

مصر در پایان همبستگی کامل خود را با پاکستان در برخورد با این پدیده [شوم] بیان کرده است.

اردن

دولت اردن نیز حادثه تروریستی در استان بلوچستان پاکستان و نیز انفجار در مسجدی در منطقه ای در نزدیکی شهر پیشاور این کشور را به شدت محکوم کرد.

«سفیان القضاه» سخنگوی وزارت امورخارجه اردن با محکوم خواندن این دو حادثه تروریستی اعلام کرد که موضع کشورش مخالفت کامل با انواع خشونت و تروریسم است.

اردن در پایان جان باختن این افراد را به خانواده‌ها، دولت و ملت پاکستان تسلیت گفته و برای مجروحان آن بهبودی کامل مسألت کرد.

الجزایر

کشور الجزایر نیز عملیات انفجار انتحاری که در نزدیکی مسجدی در استان بلوچستان در جنوب غرب پاکستان رخ داد و طی آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند، محکوم کرد.

وزارت امورخارجه الجزایر در بیانیه امروز خود ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تروریستی، برای مجروحان آن بهبودی کامل را مسألت کرده است.

این وزارتخانه همچنین همبستگی کامل خود را با دولت و ملت پاکستان در این شرایط دردناک بیان کرده است.

عراق

براساس تارنمای اینترنتی وزارت خارجه عراق بغداد به انفجارهای تروریستی در پاکستان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق تسلیت و همدردی خود را به خانواده قربانیان ابراز و همبستگی خود را با دولت پاکستان در برابر تمامی تلاش های گروه‌های تروریستی و تکفیری تندرو برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات این کشور اعلام کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که هدف قرار دادن نمازگزاران بی گناه در مساجد، گواه روشنی بر زشتی ایدئولوژی این گروه های تروریستی افراطی است که نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر برای مقابله با آنچه امنیت جمعی کشورها را تهدید می کند، دارد.

کویت

کویت نیز مراتب اعتراض و محکومیت خود را نسبت به حملات به نمازگزاران در پاکستان که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها شده را ابراز کرد.

وزارت امورخارجه کویت تأکید کرد که این کشور مخالف کامل تمام انواع خشونت و آسیب رساندن به بیگناهان است و همبستگی خود را با پاکستان اعلام کرد.

همچنین روز جمعه  ساعاتی پس از انفجار شهر مستونگ بلوچستان پاکستان ، دو حمله انتحاری دیگر در شمال غرب این کشور ۳ کشته برجای گذاشت.

یک پاسگاه پلیس و مسجد در شهر "هنگو" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت.

در این دو اقدام تروریستی که در حین اقامه نماز جمعه در مسجد نزدیک به پاسگاه پلیس پاکستان صورت گرفت، ۳ نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی دیگر از غیرنظامیان زخمی شدند.

حملات تروریستی امروز در پاکستان در حالی انجام می‌شود که میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر گرامی اسلام (ص) به مناسبت ۱۳ ربیع الاول و هفته وحدت در جشن‌های این ایام حضور یافته و به صورت گسترده در اجتماعات مردمی در شهرهای مختلف شرکت می‌کنند.

نخست‌وزیر و رئیس جمهوری پاکستان طی پیام‌هایی حملات ناجوانمردانه تروریست‌ها به مردم بی گناه را محکوم کردند.

شمار تلفات انفجار انتحاری در شهر مستونگ واقع در ایالت بلوچستان پاکستان به ۵۲ کشته افزایش یافت. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای انتحاری در پاکستان را برعهده نگرفته است.

طی ماه‌های اخیر گروه‌های تروریستی داعش و تحریک طالبان پاکستان مسوولیت بسیاری از بمب‌گذاری ها و حملات انتحاری در استان‌های بلوچستان و خیبرپختونخوا را برعهده گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha