۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85243522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"از مزرعه تا سفره" ایده‌ای ایده آل که در همدان عملی شد

همدان- ایرنا- راه اندازی بازارچه "از مزرعه تا سفره" در شهرک مدنی همدان را که با پیگیری ها و تاکید استاندار این استان به سرانجام رسید را باید تحقق ایده قدیمی کوتاه شدن دست دلالان از عرصه محصولات کشاورزی و مایحتاج روزانه مردم و دسترسی آسان شهروندان به مواد غذایی با قیمت مناسب دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تامین محصولات کشاورزی با قیمت مناسب از دغدغه های همیشگی و قدیمی شهروندان به شمار می رود، دلالان همیشه با حضور خود در میدان باعث می شوند تا برخی اقلام با قیمتی بالاتر در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد که این مساله هم به ضرر تولید کننده یا کشاورز و هم شهروندان است.

راه اندازی بازارچه هایی که محصولات کشاورزی را به طور مستقیم و بدون واسطه از اراضی کشاورزی به دست مصرف کنندگان برساند همیشه به عنوان ایده ای برای کنار زدن دلالان و رساندن محصولات با قیمت مناسب به شهروندان مطرح بوده است که این بار این ایده با پیگیری مسوولان استانی در راستای رفاه حال شهروندان همدانی عملیاتی شده است.

حالا بازارچه عرضه محصولات کشاورزی اتحادیه تعاون روستایی استان همدان با تاکید و حمایت استاندار همدان و با همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، اوقاف و شهرداری در شهرک مدنی به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار این شهر ایجاد شده است.

هدف از راه اندازی این بازارچه حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کوتاه شدن دست دلالان از عرضه محصولات کشاورزی و دسترسی آسان شهروندان به محصولات کشاورزی است.

در واقع عرضه مستقیم تولیدات و محصولات کشاورزی و دامی استان همدان با کیفیت بالا و قیمت مناسب و بدون واسطه به دست مصرف کننده از اهداف راه‌اندازی این بازارچه به شمار می رود.

این بازارچه فعلا در ۲۰ غرفه ایجاد شده که تامین و عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم را به شکل مستقیم از پای مزرعه در اولویت قرار داده است.

"از مزرعه تا سفره" ایده‌ای ایده آل که در همدان عملی شد

احداث بازارچه با ۶ میلیارد تومان اعتبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در رابطه با ایجاد این بازارچه گفت: بازارچه یا هایپرمارکت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با عنوان "از مزرعه تا سفره" با مساحت ۶۰۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد تومان در شهرک مدنی جنب مسجد امام حسین (ع) هفته آینده ایجاد شده و هفته آینده به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سیدمجتبی حسینی با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان از این طرح اقتصادی افزود: زمین آن توسط شهرداری و اوقاف تهیه و تحت حمایت تعاونی روستایی ایجاد شده است و بهره برداری از آن بر عهده بنیاد تعاون زندان‌ها است.

وی ادامه داد: این بازارچه با هدف عرصه محصولات با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب بدون واسطه، جلوگیری از ترافیک افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: راه‌اندازی، تعمیم و توسعه این مراکز در اکثر محلات جغرافیایی شهر همدان پیش بینی شده است.

حسینی افزود: در گام بعدی عرضه پروتئین از جمله توزیع گوشت، مرغ و ماهی نیز در دستور کار قرار دارد و اتفاق مبارکی برای استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha