هنرمند متعهد امید و انگیزه به جامعه تزریق کند

سنندج-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:سینما روایتگری مسلط در واقعیت و حقیقت است و هنرمند متعهد باید با هنرش امید و انگیزه را به جامعه تزریق کند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر دریایی شنبه شب درجشن ملی سینما ویژه برنامه مهر سینمای ایران (کردستان) در شهرستان سقز، اظهار کرد: سینما عنصر بسیار جذاب و رسانه‌ای فوق‌العاده تاثیرگذار است که هم نسبت بر جامعه مخاطب خود و هم آحاد مردم تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد.

وی افزود: سینماگر هنرمند سینمای ما می توانددر تعالی و پیشرفت جامعه خود در عرصه‌های مختلف اثرگذاری ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: امروز ما در جمهوری اسلامی وقتی از سینما صحبت می کنیم یعنی همان سینما و هنر متعهد، اگر چه به تفکر آزاد هم معتقد هستیم و ممکن است این ۲موضوع با هم تناقض داشته باشند اما، تعهد و مسئولیت قبل از هنرمند بودن فرد بوده و به انسانیت وی برمی‌گردد.

وی افزود: امروز هنرمند متعهد باید،پای هنرش را به مشکلات مردم باز کند و به مباحث مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، تربیت فرزندان، مشکلات خانوادگی و غیره پرداخته و بر جامعه تاثیر مثبت بگذارد.

هنرمند متعهد امید و انگیزه به جامعه تزریق کند

دریایی یادآور شد: امروز هنرمند ما هنرش باید واقعیت‌ها و فتوحاتی که اتفاق می افتد تبیین کرده و امید و انگیزه را به جامعه تزریق کند.

وی در خصوص سینمای های تجاری هالیود و بالیود نیز گفت: در این سینماها هدف از فیلم سازی تنها سودآوری نیست بلکه بخشی از اهداف سیاسی و و نگاه و اندیشه های راهبردی خویش را در آثارشان می گنجانند.

در این آیین از ۲۷نفر فیلمساز و عوامل فیلمسازی استان کردستان تجلیل شد.

اسماعیل پاشایی،پیشکسوت،سارا گله داری، پیشکسوت،جلال نصیری هانیس نویسنده، بصیر علاقه بند پژوهشگر، سامان حسین پورکارگردان،هادی احمدی تدوینگر،ایوب شیخ احمدی گریم، مصطفی حبیبی جلوه‌های ویژه، نوید زارع تصویربردار،فاطمه مرزبانی مستند ساز، سوران رحیمی کارگردان، برهان احمدی مستندساز، ایوب گلکارکارگردان،پژمان راژ صدابردار، حمید قوامی کارگردان،جلال ویسی مدیر تولید، گلستان منصوری کارگردان،محمد فرج زاده کارگردان و برنامه ساز،امیرعلی ویسی تصویربردار، افشین ملکی بازیگر،انور رندانی آموزشگاه سینمایی، عثمان محمدی مستندساز، صباح محمدی فیلمنامه نویس،خالد فرج زاده کارگردان و آسیه مرادی زر بازیگر در این مراسم تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha