۹ مهر ۱۴۰۲، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85244049
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستان خالی بانوان همدان از المپیک آسیایی؛ هانگژو تجربه‌ای نو

همدان- ایرنا- پرونده بانوان همدانی ملی پوش با حذف شیما صفایی در رقابت‌های تنیس روی میز و عدم دستیابی مینا قربانی به سکوی مسابقات تیراندازی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین، بدون کسب مدال بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میلاد جباری و محمدرضا کبودرآهنگی در کبدی، شیما صفایی در پینگ پنگ، مینا قربانی در تیراندازی، کیمیا زارعی در قایقرانی و مریم بربط در جودو ورزشکاران همدانی حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو چین بودند.

در این بین هر چهار بانوی ملی پوش همدانی با قبول شکست مقابل حریفان آسیایی خود از دور مسابقات کنار رفتند تا ورزش استان تنها امیدوار به کسب مدال در ورزش کبدی باشد.

رشته‌ای که از شانس بالا برای کسب مدال برخوردار است و هر ۲ ملی پوش همدانی کبدی نیز با تجربه لازم، در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان خواهند رفت.

حذف زودهنگام بانوان همدانی

شیما صفایی در پینگ پنگ، مینا قربانی در تیراندازی، کیمیا زارعی در قایقرانی و مریم بربط در جودو نمایندگان ورزش همدان در بازی‌های آسیایی بودند که حذف زودهنگام از این پیکارها داشتند.

صفایی تنها نماینده دختر تنیس روی ایران در بازی‌های آسیایی برای برگزاری نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی به مصاف «هایاتا» از ژاپن رفت و در پایان این دیدار که از مرحله یک شانزدهم نهایی برگزار شد، صفایی با نتیجه چهار به صفر شکست خورد ‌و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مریم بربط جودوکار همدانی و تنهای ملی پوش کشورمان در شرایطی که به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد وداع زودهنگام از بازی‌های آسیایی هانگژو چین داشته باشد، با شکست مقابل حریفان قدرتمند خود، از دور رقابت‌ها حذف شد.

بربط که در نخستین مسابقه حریف قزاقستانی را ایپون کرده بود در مبارزه دوم به ماتی یازوا ازبکستانی با ضربه فنی باخت تا برای مدال آوری شانس خود را در گروه شانس مجدد امتحان کند.

وی در شانس مجدد مقابل نیام باتسوری از مغولستان در حالی که با امتیاز وازاری از حریف جلو بود ضربه فنی و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کیمیا زارعی قایقران همدانی نیز دیگر نماینده این استان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو چین بود که در رقابت‌های روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان در رقابت با تیم‌های اندونزی، ژاپن، ازبکستان، هنگ‌کنگ و چین موفق به کسب نشان نشد.

زارعی همراه با نازنین ملایی در فینال سبک‌وزن دونفره و در یک رقابت نزدیک با تیم‌های اندونزی‌ و ازبکستان به مقام چهارم دست یافتند و تیم‌های چین، ازبکستان و اندونزی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین مینا قربانی ملی پوش همدانی در تیراندازی تپانچه ۱۰ متر در پایان دور مقدماتی با ۵۷۰ امتیاز رتبه بیست وسوم را به دست آورد و در بخش تیمی نیز همراه با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی در بین ۱۴ تیم در جایگاه پنجم ایستاد.

دستان خالی بانوان همدان از المپیک آسیایی؛ هانگژو تجربه‌ای نو

رضایت از عملکرد نابغه تنیس همدان

شیما صفایی پس از حذف از این رویداد گفت: ژاپنی‌ها پس از چین که سکوی نخست را در تنیس روی میز جهان دارند، بهترین هستند و حریفم جزو بهترین‌های این رشته است.

وی اضافه کرد: حریفم بسیار قدرتمند و شناخته شده بود و در بخش تیمی همراه با ژاپن نایب قهرمان شد، در واقع یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها نصیبم شد.

صفایی با بیان اینکه تنها ١٩ سال دارم و برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت داشتم، یادآور شد: تجربه بسیار خوبی از این مسابقات داشتم و امیدوارم در دوره‌های بعد بهتر بازی کنم.

صفایی: تنها ١٩ سال دارم و برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت داشتم

این ملی پوش تنیس روی میز بانوان ادامه داد: هم اکنون عضو تیم فنرباغچه ترکیه هستم که تیم اول ترکیه به حساب می‌آید، چندماه دیگر هم باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم و آماده این مسابقات می‌شوم.

حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان نیز با اشاره به اینکه شیما صفایی تنها ملی پوش کشورمان در بازی‌های آسیایی بود، گفت: در این رقابت‌ها فقط توانستیم در بخش انفرادی شرکت کنیم و صفایی در قرعه ۶۴ نفره به میدان رفت.

وی با اشاره به اینکه صفایی برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت کرد، افزود: این تنیس باز جوان در مرحله یک شانزدهم با بازیکن ژاپنی که یکی از بهترین های جهان و دارای رنکینگ ٩ دنیا و همچنین دارنده مدال نقره المپیک و جهان است، مبارزه کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی بانوان کشورمان تاکید کرد: شرایط برای شیما صفایی سخت بود به خصوص که تجربه‌ای نداشت و در اولین بازی خود در این بازی‌ها به این حریف قدرتمند خورد.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: صفایی عملکرد خوبی داشت و تجربه‌ای که به دست آورد می‌تواند کمک فراوانی به موفقیت در مسابقات آینده داشته باشد و انگیزه خوبی برای کسب سهمیه المپیک باشد.

دستان خالی بانوان همدان از المپیک آسیایی؛ هانگژو تجربه‌ای نو


شروع دوباره بربط؛ نقطه سرخط

مریم بربط جودوکار همدانی نیز پس از حذف از دور رقابت‌های آسیایی گفت: تمام تلاشم را کردم و دوست داشتم با مدال برگردم اما نشد.

وی اظهار داشت: می‌دانستم سطح فنی جودو در بازی‌های آسیایی بالا است‌، تمام تلاشم را کردم و مربی‌ام در ۲ ماه اخیر زحمت زیادی کشید، اما بدون تجربه حضور در میادین بین المللی راهی هانگژو شدیم.

بربط: می‌دانستم سطح فنی جودو در بازی‌های آسیایی بالا است‌، تمام تلاشم را کردم و مربی‌ام در ۲ ماه اخیر زحمت زیادی کشید، اما بدون تجربه حضور در میادین بین المللی راهی هانگژو شدیم.بربط خاطرنشان کرد: حریف قزاق را در ثانیه‌های پایانی شکست دادم. منتها در آخر، نتیجه‌ای که می‌خواستم را نگرفتم اما هرچه در توان داشتم را گذاشتم و معتقدم نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت داشتم.

وی با ابراز امیدواری برای حضور قدرتمند در مسابقات آینده، یادآور شد: در مقابل حریف مغولستانی پیش افتادم و باید شرایط مسابقه را مدیریت می‌کردم. میخواستم یک فن دیگر اجرا کنم و یک امتیاز وازاری دیگر بگیرم و برنده شوم که متاسفانه نتوانستم.

بربط افزود: تعلیق جودو خاتمه یافته و حالا نیاز به حمایت مسوولان ورزش کشور داریم و امیدوارم با حمایت آن‌ها دیگر شرمنده مردم نشوم، خیلی دوست داشتم با مدال برگردم اما نشد.

با وجود حذف بربط از این رقابت‌ها، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو نسبت به عملکردش ابراز رضایت کرد و گفت: مریم بربط به لحاظ فنی ورزشکار فوق العاده و بسیار باهوش است و شخصیت قهرمانی دارد و قطع به یقین در آینده از مریم بربط بسیار خواهید شنید.

وی بیان کرد: برای ورزش بانوان به ویژه مریم بربط برنامه خاصی را خواهیم داشت تا با برنامه ریزی بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده مریم بربط را جزو مدال آورها مشاهده کنیم.

دستان خالی بانوان همدان از المپیک آسیایی؛ هانگژو تجربه‌ای نو

از انتقاد به مسوولان تا نزدیکی انتخابی المپیک

کیمیا زارعی دیگر ملی پوش همدانی حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو چین بود که در قایق سبک وزن دو نفره تنها با ۲۶ صدم امتیاز اختلاف با نفر سوم، از رسیدن به مدال بازماند.

او در این باره می‌گوید: قبل از مسابقات قرار بود در مسابقات قایق چهار نفره شرکت کنم اما تصمیم کادر فنی تغییر کرد و به قایق دو نفره رفتم که متاسفانه با اختلاف ناچیز به مدال نرسیدم.

زارعی با گلایه مندی از مسوولان ورزش استان همدان، مدعی شد: کمتر از ۶ ماه دیگر مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود و درصدد شروع دوباره تمرین آماده‌سازی هستم اما امکانات لازم را در اختیار نداریم به خصوص اینکه نیازمند تمرین در سدهای استان هستم.

وی ادامه داد: سالن تمرینی قایقرانی همدان نیز تنها یک دستگاه "ارگویی" دارد که ماه‌ها مانیتور آن خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

این قایقران ملی پوش خاطرنشان کرد: در صورت حمایت‌های همه جانبه مسوولان می‌توانم سهمیه المپیک را کسب کنم و امیدوارم این نگاه حمایتی صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha