هلال احمر کرمانشاه برای تکمیل کادر پزشکی و پرستاری کاروان‌های حج عمره فراخوان داد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در استان کرمانشاه از اعلام فراخوان ثبت نام کادر درمان داوطلب برای اعزام به عربستان سعودی در مراسم حج عمره مفرده ۱۴۰۲ خبر داد.

«فرزین معتمدی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: پزشکان و پرستاران می‌توانند برای ثبت‌نام اولیه به سامانه جذب و اعزام مرکز پزشکی به آدرس http://reg.hmc.ir مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام اولیه کادر درمان به منزله قطعیت اعزام نبوده و پس از بررسی فرم‌های تکمیل شده و احراز شرایط ثبت نام‌کنندگان با اولویت بندی در لیست اعزام به سرزمین وحی در قالب پزشک و پرستار مجموعه کاروان‌های عمره مفرده قرار می‌گیرند.

به گفته وی از طرف کادر مرکز پزشکی حج و زیارت کشور هماهنگی‌های لازم با افراد منتخب به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایرنا؛ عمره مفرده جزو اعمال حج نیست و از این جهت در مقابل عمره تمتع قرار دارد که بخشی از حج تمتع است.

اعمال عمره مفرده عبارت‌اند از اِحرام، طواف، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، تقصیر یا حلق، طواف نساء و نماز طواف نساء. طبق احادیث و گفته‌های فقیهان، عمره مفردهٔ ماه رجب، بافضیلت‌تر از عمره مفرده در ماه‌های دیگر است.

امسال از استان کرمانشاه ۹۹۰ زائر در قالب هفت کاروان شامل چهار کاروان اهل سنت و سه کاروان اهل تشیع به حج تمتع اعزام شدند.

در استان کرمانشاه ۱۸ بیمارستان دولتی با چهار هزار و ۵۰۰ پرستار و هزار و ۲۰۰ پرستار در هفت بیمارستان غیردولتی و خصوصی و همچنین بیش از سه هزار پزشک در حال فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha