شکایت بنیاد شهید خراسان رضوی از دستگاههایی که وضعیت استخدام ایثارگران را تبدیل نمی کنند

مشهد- ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران مطابق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب سال ۱۴۰۰، لازم الاجراست اما برخی دستگاه ها در استان در برابر اجرای آن مقاومت می کنند لذا از آنان به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون نام بردن از نام دستگاه های یاد شده افزود: برخی از این دستگاه های اداری، اداره کل بوده و فعالیت استانی داشته و برخی فقط مربوط به مشهد هستند.

وی ادامه داد: از شهریور پارسال تاکنون نزدیک به پنج هزار نفر از ایثارگران شاغل در استان به واسطه اجرای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران با تبدیل وضعیت استخدامی، به رسمی ارتقا یافته اند که حدود چهار هزار نفر آنان مربوط به شهر مشهد هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پارسال از مجموع چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب برای تسهیلات اشتغال جامعه ایثارگری استان، ۲ هزار و ۱۸۰ میلیاد ریال آن جذب شده و امسال جذب بقیه این اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

حسن زاده نامقی افزود: بر این اساس هزار و ۴۵۳ نفر از جامعه ایثارگی شاغل شدند و برای حدود سه هزار نفر دیگر از جامعه غیرایثارگر استان شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

تمامی دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به استناد بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و به تبع آن بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور، مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی همه مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور به صورت تمام وقت شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت آزمایشی (رسمی آزمایشی)، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی است به صورت استخدام رسمی اقدام کنند.

مردم خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه صیانت از تمامیت ارضی و دستاوردهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

جمعیت زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۳۸۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha