رتبه برتر اشتغال زایی مردمی برای ایثارگران به خراسان رضوی تعلق گرفت

مشهد-ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: کارآفرینان مردمی و بخش خصوصی در استان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و جانباز خراسان رضوی شدند.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که طی ۱۵ ماه گذشته با بی مهری بانکها برای پرداخت تسهیلات اشتغال به فرزندان شاهد و جانباز مواجه بودیم بخش مردمی شامل کارآفرینان ایثارگر و متدین ۷۱۶ فرصت شغلی برای فرزندان شهدا و جانباز استان ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: آمار یاد شده مربوط به سال گذشته است که با ترغیب تولیدکنندگان برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان حاصل شده و همچنان در سال جاری ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی مدعی شد: در حالی که مصوبه قانونی برای ارائه تسهیلات اشتغال به ایثارگران استان به میزان چهار هزار میلیارد ریال در سال گذشته وجود داشت اما بانکها حتی یک ریال نیز از این تسهیلات را پرداخت نکرده اند.

حسن زاده نامقی افزود: این کم کاری بانکها را با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته ایم تا مساله عدم تخصیص اعتبارات اشتغال را پیگیری کنند.

حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر در خراسان رضوی جویای شغل هستند.

مردم خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه صیانت از تمامیت ارضی و دستاوردهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

جمعیت زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۳۸۰ هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha