سالمندان یزدی در مراکز بهداشتی، خدمات رایگان دریافت می‌کنند

یزد- ایرنا - معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از ارائه خدمات رایگان سلامت به سالمندان در مراکز بهداشتی استان خبر داد و افزود: در این مراکز خدمات متعدد برای این قشر برای داشتن زندگی سالم ارائه می شود.

"مسعود شریفی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی سالمند (نهم مهرماه ) افزود: این خدمات شامل برنامه بهبود شیوه زندگی سالم (آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی )،غربالگری مراقبت از نظر فشارخون، غربالگری تغذیه در سالمندان و غربالگری افسردگی سالمندان در افراد ۶۰ سال به بالا است.

وی همچنین مراقبت از نظر خطر سقوط و عدم تعادل در سالمندان، پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته دیابت ، فشارخون بالا و اختلالات چربی های خون و برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ را از دیگران خدمات رایگان و قابل ارائه به سالمندان بیان کرد.

شریفی تصریح کرد: شیوه صحیح زندگی که منجر به سالمندی سالم و فعال می شود روشی است که باید از مراحل اولیه جنینی آغاز شود تا بتوان از عوارضی مانند معلولیت ها و بیماریهای مزمن در دوران سالمندی پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت های بهداشتی-درمانی که سالمندان به آن نیاز دارند امر مهمی است که می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات دوران سالمندی را کنترل و سلامتی سالمندان را حفظ کند.

هشتم تا ۱۴مهر ماه هفته تکریم و منزلت سالمندان با شعار "تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق سالمندان" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha