معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد: تکمیل بیمارستان بافق ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

یزد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: برای تکمیل پروژه ۹۶ تخت خوابی بیمارستان ولی عصر (عج) بافق، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به قول مساعد استاندار مبنی بر تخصیص ۵۰ میلیارد تومان آن و تامین بخش دیگر توسط مسئولان شهرستان بافق، امیدواریم این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

استاندار یزد اخیرا با انتقاد از طولانی شدن تکمیل بیمارستان در حال ساخت شهرستان بافق، به دانشگاه علوم پزشکی تا دهه فجر امسال مهلت داد تا نسبت به تکمیل این مرکز درمانی که به جد مورد نیاز مردم منطقه هست، اقدام کنند.

"حسین ابوالحسینی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استقرار تیم مدیریتی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عملیات تکمیل این ساختمان به عنوان یکی از پروژه های اصلی این دانشگاه از اسفندماه سال ۱۴۰۱ مجددا آغاز شد و در این مدت بیش از ۱۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اتمام قرارداد و از آنجا که پیمانکار وقت در تامین منابع مالی با مشکلاتی مواجه بود، عملیاتی شدن قرارداد جدید در حال انجام است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد: بیمارستان بافق در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی می‌شود

وی تصریح کرد: از آنجا که تاکنون منابع مالی لازم جهت پیشرفت طرح به صورت مستمر توسط وزارت بهداشت و سازمان مدیریت تخصیص نیافته بود لذا افت و خیزهایی در روند اجرا بوجود آمد و در سفر هیات دولت به استان و از اوایل سال ۱۴۰۰ رونق اصلی این پروژه را شاهد هستیم.

طرح توسعه بیمارستان بافق با ۳۲ تخت از سال ۹۰ شروع شده و پس از مدتی با پیگیری های مسئولان شهرستان و شرکت سنگ آهن مرکزی، طرح ساخت بیمارستان جایگزین با ۹۶ تخت کلید خوردمعاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان کرد: عمده فعالیت ساخت این طرح طی ۲ سال اخیر بوده و هم راستا با تکمیل ساختمان،اکثر تجهیزات این بیمارستان جایگزین، خریداری و تامین شده که پس از اتمام نسبت به استقرار تجهیزات اقدام می شود.

ابوالحسینی در ادامه با تشریح علل تکمیل نشدن این مرکز درمانی گفت: طرح توسعه بیمارستان بافق با ۳۲ تخت از سال ۹۰ شروع شده و پس از مدتی با پیگیری های مسئولان شهرستان و شرکت سنگ آهن مرکزی، طرح ساخت بیمارستان جایگزین با ۹۶ تخت کلید خورد.

وی ادامه داد: با آغاز ساخت بیمارستان جایگزین و از آنجایی که تفاوت زیادی در روند ساخت و اجرای پروژه ایجاد شد حدود سه سال عملیات تغییر نقشه و برآوردها زمان برد زیرا که در بیمارستان جایگزین باید تمامی بخش‌های بیمارستانی تعبیه شود.

وی اظهار داشت: در سال ۹۴ عملیات اسکلت بندی ساختمان بیمارستان توسط شرکت سنگ آهن در چهار طبقه و به متراژ ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع آغاز شد که شامل آشپزخانه، اتاق استریل،تاسیسات، انبار،بخشهای اداری، آزمایشگاه،تصویربرداری، رادیولوژی،بخش بستری ،بخش جراحی،icu، ccu،nicu می باشد.

وی تصریح کرد: با اتمام اجرای اسکلت بندی این پروژه توسط شرکت سنگ آهن مرکزی در سال ۹۵، قرارداد ادامه ساخت پروژه در سال ۹۶ با پیمانکار جدید منعقد و قطعی شد و با صرف اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان ،پروژه ۹۶ تخت خوابی بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان بافق پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ هیچگونه اعتباری جهت ساخت و تجهیز این پروژه تخصیص نیافت خاطر نشان کرد: با توجه به درجه اهمیت بالای ساخت پروژه های درمانی در سطح کشور و تاسیسات پیچیده آنها، احداث اینگونه پروژه ها هزینه بر بوده و دانشگاه علوم پزشکی علی رغم اهتمام جدی در پیگیری تامین اعتبار این پروژه به خودی خود امکان تامین بودجه را از منابع درونی ندارد و در زمان اجرا باید اعتبار مورد نیاز به طور مستمر و مداوم از طریق منابع ملی و مصوبات سفر مقامات و رییس جمهوری تامین و پرداخت شود.

وی اظهار امیدورای کرد : با توجه به تاکید استاندار و با پیگیری از طریق وزارت بهداشت و سازمان مدیریت، شاهد پیشرفت صد درصدی این پروژه در آینده نزدیک باشیم و به مردم شریف بافق خدمات درمانی مطلوب ارائه شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد و مردم برای برخی اعمال جراحی و خدمات درمانی مجبور به طی این مسافت تا مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha