۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85244358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقش گروه‌های مردمی در جامعه باید تقویت شود

رشت - ایرنا - دبیر جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان گفت: نقش گروه‌های مردمی باید در تمامی عرصه ‌ها در جامعه تقویت و پررنگ‌تر شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا در رشت اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جبهه انقلاب فرهنگی باید اقدامات نو و کارهای جدیدی ارائه دهد، تلاش ما بر آن است تا با تشکیل گروه های مردمی، حضور و مشارکت آنان را در جامعه قوت بخشیم.

وی افزود: از سویی باید همه مسئولان متوجه نقش گروه های مردمی و تاثیر مثبت و برجسته این حضور در جامعه باشد و بدین منظور همه تلاش کنیم، مسئولان باید ظرفیت‌های مردمی را بشناسند و ضمن حمایت، از این توان و ظرفیت بالا در امور مختلف بهره ببرند.

وی ادامه داد: گروه‌های مردمی نزدیکترین لایه به مردم هستند که باید دیده و تقویت شوند زیرا می توانند زمینه پیوند و ارتباط نزدیک بین آحاد جامعه و مسئولان را فراهم کنند. در این راستا، جبهه انقلاب فرهنگی تلاش دارد تا تنوع کاری آنان را بشناسد و با تقویت ظرفیت ها، مردم را توانمند سازد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان اضافه کرد: پس از چله اول انقلاب برای تحقق گام دوم انقلاب با دستور رهبر معظم انقلاب نهاد قرارگاه فرهنگی اجتماع بقیه الله تاسیس شد که یک افق ۱۰ ساله برای آن ترسیم شده تا با رویکرد ایجاد گفتمان سازی در این حوزه در راستای ایجاد مسیری برای برای حضور میلیونی مردم و مشارکت در همه امور گام بردارد.

حجت الاسلام پوریوسفی اضافه کرد: ما نیز طبق این برنامه و هدف گذاری کار را شروع کرده و تلاش می کنیم تا گروه های مردمی را در اقصی نقاط استان شکل داده و زمینه این مشارکت را فراهم کنیم تا خود مردم کنشگر باشند و در این راستا محور حرکت هم جوانان مومن، متعهد و انقلابی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه طبق نظرسنجی ها حدود یک سوم مردم کشور یعنی ۳۰ میلیون نفر تمایل به کار داوطلبانه دارند اما بستر فقط برای مشارکت و حضور حدود یک میلیون نفر آماده است و در هر حادثه و اتفاقی حداکثر فقط همین یک میلیون می توانند ساماندهی شده و مشارکت کنند و سایر داوطلبان قادر نیستند که در شرایط لازم به صورت داوطلبانه حضور یافته و کمک کنند که ما در صدد ایجاد این بستر هستیم.

وی در ادامه گفت: بدین منظور ظرفیت سازی را در گیلان آغاز کرده ایم و هدف ما افزوده شدن گروه‌های مردمی است و هم اینک در هفت شهرستان گیلان فعالیم و با توجه به اینکه بیش از ۲ هزار محله و روستا در گیلان وجود دارد، تلاش می کنیم تا گروه های مردمی را در همه این نقاط فعال نماییم.

دبیر جبهه فرهنگی افزود: علاوه بر بازکردن گره‌های ذهنی مردم باید تلاش کنیم تا گروه های مردمی در همه محلات شکل گیرد خود آنان در راستای بهبود امور محله و شهر و روستای خودگام بردارند و کارها به صورت خودجوش و مردمی انجام شود.

تهیه روند و مسیر پیشرفت شهرهای گیلان

حجت الاسلام پوریوسفی در ادامه اظهار کرد: همچنین تلاش داریم تا وضعیت ۶۰ سال گذشته شهرهای گیلان را مطالعه کنیم و در هفت قالب مسیر پیشرفت و توسعه شهرها را مشخص کنیم که بدین منظور می توان به سیر پیشرفت این شهرها در حوزه حرکتهای دینی و معنوی، بهداشت و درمان، زیرساختی، علمی، صنعتی، ورزشی و غیره اشاره کرد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا این مسیر پیشرفت تا به امروز با عنوان «گیلان سرفراز» مهیا و برای مردم بازگو شود که در این راستا نیازمند حضور گروه‌های مردمی و حمایت مسئولان و اصحاب رسانه هستیم.

وی بیان کرد: به هرحال برای موفقیت در هر حرکت و برنامه ای باید مردم مطلع بوده و حضور و مشارکت داشته باشند چون گروه های مردمی می توانند گره گشا باشند و مسئولان باید بیش از پیش از این ظرفیت بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به جمعیت گیلان اگر بتوانیم ۱۰ درصد مردم را پای کار بیاوریم، حدود ۳۰۰ هزار نفر در گیلان در قالب گروه های مردمی در مناسبتهای مختلف حضور خواهند یافت و علاوه بر آن، سایر اقشار مردم نیز به صورت خودجوش وارد میدان می شوند.

حجت الاسلام پوریوسفی افزود: افق ما برای این تحقق این امر و حضور ۱۰ درصدی مردم گیلان در قالب گروه های مردمی تا سال ۱۴۰۹ می باشد و هم اینک نیز این امر در هفت شهرستان گیلان به صورت جدی دنبال می شود و در این راستا با ۲۲۷ گروه مردمی در ارتباط هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha