یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین «طرح جوانی جمعیت» در هرمزگان واگذار شد+ فیلم

بندرعباس - ایرنا - یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت با حضور استاندار هرمزگان، مشاور وزیر راه و شهرسازی بخش مسکن به متقاضیان دارای شرایط در این استان واگذار شد که شامل ۸۴۱ نفر در بندرعباس، ۱۳۹ نفر در حاجی آباد و ۳۱۳ نفر در رودان است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی استاندار و رییس شورای مسکن هرمزگان روز یکشنبه در آیین واگذاری سند یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت گفت: برنامه مربوط به جوانی جمعیت آینده ماست و صدای گریه نوزدان و کودکان صدای حیات و زندگی و آینده کشور است، عمر ما در طول تاریخ کشور کوتاه است اما باید خیال‌مان از ماندگاری مردم و میهن راحت باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرزندانی در دامن این کشور متولد می‌شوند و پرورش می‌یابند آرامش بخش است، ان‌شاءالله این کشور را به دست صاحب واقعی‌اش یعنی امام عصر (عج) می‌رسانند.

رییس شورای برنامه ریزی هرمزگان افزود: گفتمان دولت، اجرای اوامر و فرمان‌های رهبر معظم انقلاب است و باید خواسته‌ها و مطالبه هایشان را اجرا کنیم و مردم به عنوان اصل محوری گفتمان ایشان هستند.

وی ادامه داد: دولت هم که از ابتدا خود را دولت مردم نامیده و مردم اصل هستند که نیازمندیم این را با مثال‌های عینی و ملموس عملیاتی کنیم، یکی از خواسته‌های مردم مسکن است.

دوستی گفت: مقام معظم رهبری مطالبه هایی هم در زمینه جمعیت داشتند و ادبیاتی که ایشان بکار بردند تن انسان را می‌لرزاند، روی همین اصل‌ها هم در این دولت طرح نهضت ملی مسکن و پایان دادن به مسکن مهر باقی مانده را در دستور کار قرار داد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برخی آقایان بودند به صراحت اعلام می‌کردند اعتقادی به ساخت مسکن نداریم و نتیجه آن وضعیتی شد که همه مشاهده می‌کنیم، هر متر آپارتمان به متری ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وی اشاره کرد: مسکن از ابتدا در دستورکار دولت قرار گرفت و حدود ۶۶ هزار واحد مسکونی باید در این استان ساخته شود و در راستای اجرای خواسته‌های مقام معظم رهبری در زمینه آرامش و آسایش مردم و دستورهای رئیس جمهوری این جزو برنامه‌های اصلی قرار گرفت.

انحصار زمین باید شکسته شود

رییس شورای مسکن هرمزگان خاطر نشان کرد: ۱۲۲ درصد از زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در هرمزگان تأمین و بیش از ۹۰ درصد پروانه‌ها هم صادر شده است، همچنین عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی در شهرستان‌های مختلف هرمزگان از جمله شهرستان بندرعباس با ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

استاندار هرمزگان بیان کرد:‌ زمین بیشتری از نیاز طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده و چون معتقدیم باید تا زمانی که مسوولیت داریم انحصار زمین را بشکنیم.

وی تصریح کرد: فرآیند الحاق زمین به‌قدری سخت است که در دولت دوازدهم از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها ۳۶ هکتار الحاق شد، وقتی عرضه یک کالا را به بازار کم کرد قیمت افزایش پیدا می‌کند و می‌توان بررسی کرد منافع برخی افراد از محدودیت زمین در بازار چیست.

رییس شورای مسکن افزود: اما این دولت مردمی است و چنین کاری نمی‌کند و به همین جهت فراتر از نیاز و حتی برای دولت‌های بعد زمین پیش بینی شده است.

دوستی ادامه داد: مسکن مهر و نهضت ملی مسکن و به طور کلی مسکن طرحی ادامه دار و جاری است و فرآیند نیاز مردم هم جاری است، بنابراین از ابتدا دیده شده تا نیاز بلند مدت شهر بندرعباس تأمین شود.

رییس شورای مسکن هرمزگان یادآور شد: از ابتدا هم شهر جدید علوی مد نظر بود که مردم آن را نمی‌پسندیدند و زمین‌های در نظر گرفته شده هم برای آماده‌سازی گران است، هدف از مسکن محل سکنی و آرامش بودن است.

دوستی اضافه کرد: نمی‌توان محل سکونت مردم را به فاصله ۵۰ کیلومتری بندرعباس منتقل کرد و گفت آرامش داشته باشید، این شدنی نیست و فرد حتی نمی‌تواند سر خود را بر روی بالش بگذارد چون ساعت چهار صبح باید بیدار شده و به سمت بندرعباس حرکت کند.دوستی اضافه کرد: نمی‌توان محل سکونت مردم را به فاصله ۵۰ کیلومتری بندرعباس منتقل کرد و گفت آرامش داشته باشید، این شدنی نیست و فرد حتی نمی‌تواند سر خود را بر روی بالش بگذارد چون ساعت چهار صبح باید بیدار شده و به سمت بندرعباس حرکت کند.

وی ابراز کرد: ضمن اینکه معنا ندارد در استان ساحلی هرمزگان سواحل زیبا را در اختیار آبزیان دریایی قرار دهیم و مردم را به کوه منتقل کرد، منافع دریایی باید در اختیار مردم منطقه قرار گیرد.

احداث شهر جدید خلیج فارس و شهر جدید کوشک به تصویب شورای برنامه ریزی هرمزگان رسید

استاندار هرمزگان گفت: بنابراین شهر جدید خلیج فارس طراحی شده است و احداث ۲ شهر کوشک و خلیج فارس در روز گذشته به تصویب شورای برنامه‌ریزی هرمزگان رسید و امید است از سال آینده شاهد آغاز جدی عملیات ساخت آن‌ها باشیم.

دوستی افزود: مطالعات احداث یک پارک و یک ورزشگاه در شهر جدید خلیج فارس در محدوده شرق بندرعباس انجام شده و طرح اولیه هم مشخص شده است و تیم طراحی برای طراحی ورزشگاه چند سفر به برخی کشورها داشته و ورزشگاه‌های بزرگ را دیده‌اند که ان‌شاءالله یک ورزشگاه در شان مردم بندرعباس بتوان احداث کرد.

ثبت نام هشت هزار و ۲۵۳ متقاضی در طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان هم در این آیی گفت: هشت هزار و ۲۵۴ متقاضی تا این لحظه در سامانه طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که باید پالایش و خانوارهای واجد شرایط تأیید شوند.

عباس کمالی افزود: پالایش متقاضیان در سایر شهرستان‌های هرمزگان هم درحال انجام است اما مشکل‌های بخشنامه‌ای در این زمینه وجود دارد که باید مسوولان بالادستی حل و فصل کنند تا بتوان پوشش کاملی در این حوزه داد.

یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین «طرح جوانی جمعت» در هرمزگان واگذار شد+ فیلم

وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت دغدعه مقام معظم رهبری بوده و به‌ خصوص در نقاط ساحلی هرمزگان و رئیس جمهور هم برای افزایش جمعیت در کشور بر این موضوع تاکید دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطر نشان کرد: تقریباً تمام تعهد دولت در این استان با آغاز عملیات تسطیع زمین ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر بندرعباس اجرایی شده است که پیشرفت فیزیکی از صفر درصد تا واحدهای درحال آماده‌سازی برای تحویل وجود دارد.

کمالی اظهار کرد: هرمزگان باید در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و روستایی افزون‌بر ۶۵ هزار واحد بسازد که ۵۰ هزار واحد مسکونی آن در شهرها و ۱۵ هزار واحد دیگر در روستاهاست.

وی در همین خصوص اشاره کرد: الحاق‌هایی که در هرمزگان در دولت سیزدهم انجام شده کار بسیاری بزرگی بوده که در تاریخ این استان سابقه ندارد، در قبل از دولت ۳۶ هکتار الحاق زمین به محدوده شهرها الحاق شده بود و در ۲ سال گذشته افزون‌بر ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار الحاق زمین انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: بخشی عمده این الحاق‌ها برای شهر بندرعباس بوده که کار بسیار شاخصی بود و تا قبل از این در این شهر مشکل زمین وجود داشت و درحال حاضر مشکل زمین حل شده است.

وی اشاره کرد: همچنین طرح تفصیلی شهر بندرعباس که مدت‌ها بر زمین باقی‌مانده بود انجام شد و اکنون به نتیجه رسیده و مصوب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha