جدیت دولت در خانه‌دار شدن مردم؛ لیست بانک‌های کم‌کار منتشر می‌شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشی در روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، گفت: با بانک‌هایی که در مقابل خانه‌دار شدن مردم ایستاده‌اند، برخورد و به مردم معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای مسکن اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها در برابر توسعه استان به ویژه در پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده‌اند، در صورت تداوم برخورد و لیست این بانک‌ها به مردم اعلام خواهد شد.

رییس شورای مسکن هرمزگان افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی از این پس حق ندارند ریالی به حساب پیمانکاران‌شان در این گونه بانک‌ها واریز کنند و در صورت تمکین نکردن از این مصوبه با خود آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.

دوستی عنوان‌ کرد: هر کدام از صنایع استان که در این بانک‌ها حساب داشته باشند، در سهمیه حامل‌های انرژی آن‌ها محدودیت اعمال می‌شود، ضمن اینکه ادارات آب، برق، گاز و مخابرات موظفند ظرف امروز دیون بانک‌ها را بررسی و اگر معوقاتی در پرداخت حقوق دولت دارند؛ برخورد قانونی انجام دهند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه الحاق زمین به ۲۵۸ روستای استان انجام شده، گفت: الحاق زمین به ۵۸ روستا، باقی مانده که لازم است در نشست آینده شورای مسکن الحاق اراضی این روستاها نیز انجام شده و پرونده تامین زمین برای توسعه مسکن روستایی بسته شود.

وی با نارضایتی از عملکرد دانشگاه‌ها در اجرای طرح خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی، گفت: ضرورت دارد نامه‌هایی به وزرای علوم و بهداشت ارسال شود چرا که کار در این حوزه بسیار کند پیش می‌رود و اگر تا جلسه آتی شورای مسکن در این زمینه اقدام عملی نشود، منابع مالی این طرح به دیگر طرح‌های نهضت ملی مسکن منتقل خواهد شد.

دوستی با اشاره به پیشرفت ۹۹.۵ درصدی پروژه مسکن ۱۶۰ واحدی بندرعباس، گفت: این پروژه باید سریعا به شبکه فاضلاب نیز متصل شود و تحویل واحدها به مردم ظرف هفته آینده آغاز شود.

در این نشست پیشرفت پروژه‌های مسکن استان بررسی شد که پیشرفت پروژه‌ها به ویژه در شهرستان های بستک، رودان، جاسک و ‌پروژه‌های بنیاد مسکن مطلوب بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha