۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85244513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت و اقتدار کشور برگرفته از وحدت است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشرفت و اقتدار کشور برگرفته از وحدت و امنیت است که باید حفظ و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با عنوان همایش بزرگ "امت محمد (ص) " ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت افزود: امروز شهرستان درمیان میزبان برادران اهل تسنن و تشیع پنج شهرستان تقریبی استان است که این میزبانی جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت امسال با هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرد، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی افرادی است که در هشت سال دفاع مقدس جانانه به مجاهدت پرداختند و جانفشانی کردند که باید قدردان آنان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن در جنگ تحمیلی سه هدف اصلی از جمله نابودی انقلاب، نابودی محصول انقلاب یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی و از بین بردن تمامیت ارضی را در سر داشت، صدام به دنبال تصاحب تعدادی از استان‌های غنی و برخوردار ما بود اما هدف اصلی آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی، نابودی انقلاب بود چرا که انقلاب اسلامی ما انقلاب جدید بود که سیستم مدیریتی جدید را ابداع کرد.

وی گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مردم، قومیت‌ها و مذاهب مشارکت داشتند و شعار انقلاب "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" بود.

قناعت عنوان کرد: انقلاب ما یک انقلاب جدید و نو، با حکومت و سیستم جدید در قرن بیستم بود، نوع حکومت اجرایی انقلاب ما نه مبتنی بر سوسیال دمکراسی شرق و نه مبتنی بر دمکراسی غرب بود بلکه حکومت مبتنی بر آرای مردم، مبانی و آموزه‌های دینی که از آن به عنوان مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی نام می‌برند.

وی گفت: دشمنان و استکبار جهانی به دنبال این بودند که انقلاب ما شکل نگیرد چرا که الگوی سایر کشورهای جهان می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: آمریکا و انگلیس از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ۱۷ تا ۲۰ فتنه از جمله توطئه تجزیه طلبان، توطئه خلق عرب، جریان کور فرقان، هشت سال جنگ تحمیلی، جریان منافقین با ترور ۱۷ هزار نفر، فتنه کوی دانشگاه، کودتای نوژه و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را علیه ما طراحی کردند.

وی گفت: هریک از این فتنه‌ها اگر در هر کشوری رخ می‌داد، آن کشور و هیات حاکمه سرنگون می‌شد اما کشور ما همچنان روی پای خود ایستاده و حرکت آن رو به جلو است.

قناعت اظهار کرد: آخرین فتنه دشمنان اغتشاشات سال گذشته بود که هیچ کدام از فتنه‌های ابتدای انقلاب تاکنون به عمق فتنه سال گذشته نمی‌رسد، فتنه اغتشاشات سال گذشته چند بُعدی به لحاظ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی، امنیتی، روانی، دینی و قومیتی بود که از آن به عنوان فتنه و جنگ ترکیبی نام می‌برند.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه ایران راه انداخته‌ است افزود: ایران اسلامی علیرغم این فتنه‌ها روی پای خود ایستاده چرا که دست خداوند بالای سر این انقلاب و مردم است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز انقلاب اسلامی نه تنها به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد بلکه به الگوی سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است.

وی با ذکر این نکته که امروز انقلاب اسلامی محور مقاومت برای کشورهای جهان اسلام شده‌ و در حال محصول دهی است افزود: کشورهای جهان اسلام زیر سیطره آمریکا و انگلیس نمی‌روند و روی پای خود ایستاده‌اند، مقاومت می‌کنند و نمی‌گذارند که منابع آنان توسط استکبار به غارت برود.

قناعت با تاکید بر اینکه امروز وظیفه اصلی همه ما خدمت و حفظ وحدت در جامعه است تصریح کرد: مسئولان باید خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی به مردم را به جد در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی گفت: دولت سیزدهم بر ظرفیت‌های کشور و جوانان منطقه تکیه کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وظیفه ما مسئولان خدمت‌رسانی و کار شبانه‌روزی برای مردم است اما وظیفه مردم شیعه و سنی و قومیت‌ها، حفظ و تقویت وحدت است چرا که این اقتدار و شکوه کشور برگرفته از وحدت است.

وی افزود: در حال حاضر نگاه همه آزادیخواهان جهان به پیشرفت، ترقی‌ و وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی است، آنان وحدت در جامعه ما را الگو و اسوه برای خودشان قرار می‌دهند.

قناعت با اشاره به اینکه امروز شاهد فتح قله‌ها هستیم گفت: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

امام جمعه اسدیه هم در این همایش گفت: معنی وحدت به صورت دقیق در جامعه دریافت نشده است و حقیقت وحدت این نیست که شیعه و سنی یکی شوند بلکه ما در تقویت وحدت به دنبال تقریب مذاهب هستیم.

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی افزود: ایجاد تفرقه ما را در زمره مشترکان قرار می‌دهد لذا در بحث تقریب و وحدت باید به فرامین امامین انقلاب توجه کنیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که فرق گوناگون اسلامی هر کدام فرق مختلف کلامی و فقهی دارند، در مقابله با دشمنان اسلام، همدلی و همدستی و همکاری و همفکری کنند و باید فرق گوناگون مسلمین سعی کنند خودشان را به یکدیگر نزدیک و تفاهم ایجاد کنند.

امام جمعه اسدیه با تاکید بر وحدت عملی بین مسلمانان گفت: تندروهای شیعه و سنی بدانند که علمای ما از ابتدا تاکید بر حفظ و تقویت وحدت دارند.

وی بیان کرد: امروز شیعه و سنی در شهرستان درمیان با هم زندگی و معاشرت می‌کنند، باید خدمات نظام اسلامی برای برادران اهل تسنن و تشیع، تشریح شود.

حجت‌الاسلام خزاعی افزود: امروز افرادی که به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند، بدانند مانند موجودی هستند که در میدان‌های مین باید آنها را بغل و احترام کنیم که پا روی مین نگذارند و به خاطر علم و درایت  نیست بلکه به خاطر حماقت شان است تا دنیای اسلام را به آتش نکشند.

وی با انتقاد از بسته بودن درب امامزاده ابراهیم رضا (ع) شهر گزیک گفت: باید هرچه سریعتر درب این امامزاده توسط دستگاه‌های متولی باز شود تا مایه اختلاف نباشد.

امام جمعه اسدیه با بیان این نکته که مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است افزود: به کوری چشم دشمنان امروز خون شیعه و سنی با هم و در کنار هم ریخته شده و با هم درآمیخته است.

وی تصریح کرد: اتحاد مسلمین به معنای این است که فرق اسلامی در مقابله با دشمنان خود همدلی، همفکری و همکاری داشته باشند و سعی کنند در برابر دشمنان خودشان را متحد کنند.

همایش بزرگ "امت محمد (ص)" به عنوان برنامه محوری هفته وحدت امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان، علمای اهل تسنن و تشیع در شهرستان مرزی درمیان برگزار شد.

همچنین در پایان این همایش تعدادی از تمبرهای منتشره شده به مناسبت هفته وحدت به بزرگان اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی اهدا شد.

۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha