۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85246366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ بقعه خراسان جنوبی میزبان جشن ولادت پیامبر رحمت است

بیرجند - ایرنا - جشن‌های سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی از جمله ۳۶ بقعه متبرکه برپا شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفدهم ربیع الاول میلاد مسعود نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) دیار خاوران سراسر شادی و سرور است و از شب گذشته تا امروز - سه‌شنبه - اقشار مختلف مردم با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه این میلاد پر خیر و برکت را گرامی داشتند.

شماری از جوانان، آغاز زندگی مشترک خود را همزمان با ولادت با سعادت پیامبر اکرم انتخاب کردند تا با نام پیامبر و اهل بیت (ع) به خانه بخت بروند.

جشن‌های خودجوش مردمی که از روز قبل در شهر بیرجند و دیگر شهرهای استان آغاز شد امروز نیز ادامه دارد.

۳۶ بقعه خراسان جنوبی میزبان جشن ولادت پیامبر رحمت است

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در استان خراسان جنوبی از آغاز ماه ربیع الاول همچنین آغاز هفته وحدت، خیابان‌ها و معابر عمومی را چراغانی و تزئین کردند و با برپایی آیین‌های مولودی خوانی و جشن و سرور، عشق و ارادت خود را به پیامبر نور و رحمت ابراز می‌دارند.

جشن‌های ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) علاوه بر مناطق شیعه نشین در نواحی مرزی و جمعیت اهل تسنن نیز با شکوه خاصی برپا شده است.

محفل انس با قرآن، سخنرانی، مولودی خوانی، پخش سرود و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از برنامه‌های امروز بقاع شاخص خراسان جنوبی است.

۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد که از این تعداد پنج شهرستان تلفیقی هستند و وحدت شیعه و سنی در این استان زبانزد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha