۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85244557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنان بازرگانی ایران برای شناسایی بازارهای صادراتی خرما تلاش کنند

بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: شناسایی بازارهای صادراتی برای عرضه خرما یکی از ماموریت‌های مهم رایزنان بازرگانی ایران است که باید به صورت ویژه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در نشست با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف اظهار کرد: در استان بوشهر ظرفیت زیادی برای تولید خرما وجود دارد که به تناسب این ظرفیت باید بازار فروش و صادرات مناسب برای این محصول فراهم شد.

وی بیان کرد: بوشهر یکی از ۶ استان خرماخیز کشور است که میز ملی خرمای استان بوشهر حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت اولویت دنبال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: از خرما تولیدی استان بوشهر ۲۰ درصد آن به میزان ۳۰ هزار تن و بیش از ۹۰ درصد تولید میگو پرورشی استان به خارج کشور صادر می ‎‌شود.

باستین با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده شرایطی فراهم شده تا صادرات محصولات این استان روند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بوشهر همچنین از استان‎‌های شاخص از حیث ذخایر معدنی است به نحوی که ۶ درصد ذخایر معدنی کشور در این استان قرار دارد.

باستین افزود: از رایزنان بازرگانی انتظار می رود در معرفی و فراهم شدن صادرات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای مختلف از جمله آفریقای جنوبی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز تجاری در کشورهای قطب اقتصادی و صادراتی در راستای ایجاد نمایشگاه، فروشگاه و معرفی توانمندی حوزه تولید و صادرات یک امر مهم و ضروری است که تاکنون این مهم در قطر و روسیه محقق شده و باید به سایر کشورها تعمیم داده شود.

باستین اظهار کرد: رفع چالش‌های بازرگانان و فعالان اقتصادی از رسالت‌های راهبردی رایزنان بازرگانی است که با نقش آفرینی موثر در این عرصه صادرات کشور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha