۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85244791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به قطب‌ ورزش سه‌گانه در کشور تبدیل شده است

زنجان – ایرنا - رییس هیات سه گانه استان زنجان گفت: ورزشکاران سه گانه زنجان طی چهار سال گذشته در رقابت‌های این رشته جزو قهرمانان بوده و استان را به یکی از قطب‌های این رشته ورزشی تبدیل کرده‌اند.

علی مشهدلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال های اخیر ورزشکاران استان زنجان جزو نفرات برتر رشته دوگانه و سه گانه بوده اند که نشان دهنده اقتدار استان در این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به درخشش ورزشکاران استان در رقابت های کشوری دوگانه (شامل دو و دوچرخه) به میزبانی قم، افزود: ورزشکاران استان در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دوگانه یا دواتلون که از زیرمجموعه های ورزش سه گانه است در رده جوانان به مدال طلا و برنز دست یافتند و مقام های چهارم تا ششم نیز از آن ورزشکاران زنجان شد.

وی گفت: این رقابت ها با حضور ۴۵ ورزشکار از ۱۴ استان برگزار شد.

مشهودلو با اشاره به مقام آوران این رقابت ها، گفت: در این مسابقات، مهدی شافعیان به نشان طلا، پوریا شامی به مدال برنز و آرتین نصیری، مهدی آقایی و ابوالفضل عشایری به مقام های چهارم تا ششم دست یافتند و تیم جوانان زنجان نیز در مجموع با این نتیجه مقتدرانه قهرمان ایران شد.

وی گفت: از مجموع نفرات اعزامی از استان، ۶ نفر برای حضور در اردوی تیم ملی جهت اعزام به رقابت های کاپ آسیایی انتخاب شدند که اوایل آبان ماه به میزبانی تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بسیار سنگین بود و نفرات اعزامی هم در اوج آمادگی بودند، گفت: از استان زنجان کلا هشت نفر به این مسابقات اعزام شده بودند که ۶ نفر به عضویت تیم ملی درآمدند.

مشهودلو با اشاره به کمبود امکاناتی زیرساختی این رشته در استان، گفت: با مشکل کمبود استخر برای تمرین ورزشکاران مواجه هستیم ولی با این شرایط خیلی سخت توانستیم در صدر ایران قرار بگیریم.

ورزش سه‌گانه یا تری اتلون یا مسابقات سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو است و مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha