بازگرداندن ۴۰ میلیارد ریال از وجوه کلاهبرداری شده به مالباختگان اصفهانی

اصفهان-ایرنا-رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از بازگرداندن ۴۰ میلیارد ریال از وجوه کلاهبرداری شده در فضای مجازی به مالباختگان استان خبر داد.

به گرارش ایرنا ‌و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز یکشنبه افزود: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان ۵۶۴ فقره حساب بانکی مربوط به کلاهبردری‌های اینترنتی در شهریور سالجاری مسدود شده بود که مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از این حساب‌ها کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.
وی همچنین از شناسایی و مسدودسازی ۲۲۹ لینک جعلی فیشنیگ در شهریور خبر داد و گفت: دائرکنندگان این لینک‌ها با به دام انداختن کاربران ناآشنا، اطلاعات کارت بانکی آنها را به سرقت برده و در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن این حساب‌ها می‌کردند.
رئیس پلیس‌ فتا اصفهان اظهار داشت: در شهریور سال جاری برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و کلاهبرداری رایانه‌ای به ترتیب ۶۳ و ۴۵ درصد افزایش یافت که این موضوع نشان می دهد هنوز کاربران آگاهی لازم را در باره نحوه استفاده از پایانه‌های فروشگاهی اینترنتی ندارند و به هشدارهای امنیتی در این باره توجه نمی‌کنند.
سرهنگ مرتضوی، بی‌توجهی به هشدارهای امنیتی ارائه شده، مراجعه به سایت‌های غیرمجاز از طریق لینک های ناشناس و ثبت اطلاعات بانکی در این لنیک‌ها، پرداخت بیعانه قبل از مشاهده و دریافت کالا و ثبت اطلاعات شخصی و خصوصی در سایت‌های ناشناس را از دلایل به دام افتادن شهروندان در دام کلاهبرداران فضای مجازی عنوان کرد.
وی با بیان‌اینکه کارشناسان پلیس فتا آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، گفت: شهروندان می توانند هرگونه سووال، درخواست یا مشاهده موارد مشکوک خود از جرایم فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

ضبط ۶۲ گواهینامه رانندگی بدلیل اخذ نمره منفی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از ضبط ۶۲ جلد گواهینامه رانندگان مُتخلف بدلیل اخذ نمره منفی خبر داد.
سرهنگ‌ اصغر زارع افزود: با رصد کارشناسان پلیس راهور در شهریور سالجاری گواهینامه ۶۲ راننده مُتخلف که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده بودند، بدلیل اخذ نمره منفی ضبط شد.
وی افزود: همچنین گواهینامه ۳۵ نفر بدلیل مصرف مواد توهم‌زا ضبط که علاوه بر معرفی به مرجع قضائی به مدت ۶ ماه نیز از رانندگی محروم شدند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی اگر جمع نمرات منفی یک راننده برای بار نخست به عدد ۳۰ برسد گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط می‌شود و اگر برای بار دوم مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود و نمرات منفی او به عدد ۲۵ برسد، این بار گواهینامه‌اش به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد.
سرهنگ زارع اظهار داشت: اگر راننده‌ای پس از ۲ بار ضبط گواهینامه بازهم دست به تخلف حادثه‌ساز بزند و نمره منفی او به ۲۰ برسد، این بار گواهینامه‌اش باطل می شود و راننده مذکور می تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاه رانندگی مراجعه و آزمون داده و دوباره گواهینامه دریافت کند.
این مقام انتظامی با هشدار در باره رانندگی بدون گواهینامه گفت: کسانی که در زمان ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند، مُجرم بوده و به مجازات هایی که در قانون برای آنها تعیین شده است، محکوم خواهند شد.
سرهگ زارع با بیان اینکه ۲۰ تخلف حادثه‌ساز وجود دارد که ارتکاب هر کدام از آنها علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده به همراه خواهد داشت، گفت: مهمترین تخلفات حادثه‌ساز سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ و آزادراه‌، عبور از چراغ قرمز، تجاوز از سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در راه های شهری، تجاوز به چپ از محور راه، عبور وسایط نقلیه از پیاده‌رو و رانندگی با حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان یا افیونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha