رونمایی از مایع پاش دیایس هواپیمای ساخت ایران در اراک+فیلم

اراک - ایرنا - اولین تکنولوژی مایع پاش دیایس ساخت ایران روز یکشنبه با حضور مدیرکل تجهیزات و ساماندهی فرودگاهی کشور، استانداران مرکزی و اردبیل در شرکت صنعتی لجور اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،«میرسعید صفی‌نیا» در این آیین افزود: هزینه تمام شده این دستگاه برای شرکت‌های فرودگاهی ۱۵۰ میلیارد ریال است که تمام این مبلغ صرفه‌جویی ارزی است.

وی بیان کرد: برای خرید این محصول می‌بایست ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه صرف می‌شد که در داخل کشور با ۵۰ یا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری انجام شد.

مدیرکل تجهیزات و ساماندهی و فرودگاهی کشور گفت: نمونه خارجی این سیستم در ایران موجود بوده است و هم اکنون این فناوری داخلی در دسترس است.

صفی‌نیا در ادامه افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات داخلی فرودگاه اراک در نظر گرفته شد و استانداری مرکزی نیز برای تامین دیایس فرودگاه اراک اعتبار در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی نیز گفت: ۴۲ سال از عمر شرکت صنعتی و تولیدی لجور می‌گذرد و این شرکت به نقاط اوج رسیده و افتخارات متعددی در تولیدات این مجموعه ثبت شده است.
«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: در سال های اخیر تولیدات شرکت لجور به عنوان نخستین تولیدات به جامعه معرفی شده که این مهم جای تقدیر است.
استاندار مرکزی گفت: سال گذشته نیز این شرکت برای اولین بار جرثقیل ۶۰ تنی را تولید کرد.
نماینده هیات مدیره گروه صنعتی لجور اراک در این آیین اظهار داشت: گروه صنعتی لجور با سابقه ۴۰ ساله اولین و بزرگترین تولید کننده بالابرهای هیدرولیکی، جک های هیدرولیکی است.
حمیدرضا مهدی نیا افزود:شرکت صنعتی و تولیدی لجور ۵۷ مدل انواع بالابر و ۵۵۰۰ تولید محصول داشته است.
وی بیان کرد: بالابرهای آتش نشانی یکی از محصولاتی است که به عنوان شاه محصول شناخته می‌شود که در کشور تولید نمی‌شود که با پیگیری طراحی آنها انجام شد و در ابتدا یکی دو دستگاه به صورت نمونه تولید شد تا به مرحله انبوه سازی برسد.
وی بیان کرد: یکی از محصولات نوظهور شرکت لجور دست‌یابی به بالابر ضدیخ پاش است. از آنجایی که هواپیما در ارتفاع بالا دچار یخ زدگی شده و باید با ضدیخ شسته شود در این راستا شرکت لجور ماشینی را برای شستشو طراحی کرده که نخستین سفارش توسط فرودگاه اردبیل انجام شده است.
استاندار اردبیل هم گفت: مقوله فرودگاه برای استان اردبیل حیاتی است چون در مرکز کشور قرار دارد بنابراین باید زیر ساخت توسعه در بخش راهها توسعه یابد.
سید حامد عاملی افزود: برنامه مهم استان توسعه فرودگاه بود زیرا مردم همواره از کمبود پرواز و لغو پرواز گلایه مند بودند و این مهم در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری منابعی در اختیاراستان اردبیل قرار گرفت و صرف توسعه فرودگاه شد.
استاندار اردبیل گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۶ لغو پرواز از فرودگاه اردبیل گزارش شد و سال گذشته نیز ۱۷ لغو پرواز و امسال تاکنون لغو پرواز به علت ایمنی فرودگاهی در فرودگاه اردبیل ثبت نشده است.

این دستگاه به سفارش فرودگاه اردبیل در شرکت صنعتی لجور اراک تولید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha