سه قاچاقچی در استان اردبیل بیش از ۶ میلیارد ریال جریمه شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه ۶ میلیارد ریالی سه قاچاقچی در مشگین‌شهر ، گرمی مغان و اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا از تعزیرات حکومتی اردبیل ،علی رحیمی‌آذر روز یکشنبه گفت: شعبه اول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان مشگین‌شهر به پرونده قاچاق موتور سیکلت خارجی هوندا ۴۰۰ سی سی رسیدگی و با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی ، اتهام انتسابی را محرز اعلام کرد.

وی افزود: این متهم علاوه برضبط موتور سیکلت کشف شده به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال محکوم شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان مشگین‌شهر یک دستگاه موتورسیکلت هوندا فاقد پلاک را به ظن قاچاق توقیف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه تاوان سنگین قاچاقچی سیگار در گرمی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل همچنین گفت: به یک پرونده تخلف قاچاق ۱۰ هزار و ۹۶۰ نخ سیگار به ارزش ۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال در شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان گرمی رسیدگی شد.

رحیمی‌آذر افزود: شعبه به‌دلیل ارائه نکردن اسناد گمرکی و نحوه کشف و توقیف کالا، تخلف قاچاق را محرز و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت سه میلیاردریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرمی پس از کشف محموله سیگار گزارش این تخلف را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گرمی ارسال کرد.

احقاق حق شاکی در تعزیرات حکومتی شهر اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی موبایل فروش متخلف در اردبیل خبر داد و گفت: پرونده تقلب در کسب و صادر نکردن فاکتور موبایل فروش متخلف به ارزش تخلف ۱۰۰ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

رحیمی‌آذر افزود: شعبه با بررسی مدارک و مستندات در پرونده ، اتهام انتسابی را محرز اعلام و متهم را علاوه بر پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت به شاکی به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی بیان کرد: بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل با شکایت شخصی با موضوع اتهام تقلب در کسب و صادر نکردن فاکتور پرونده را تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات ارسال کردند.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی به همراه سایر ارگان‌های ذیصلاح علاوه بر مبارزه با قاچاق کالاها ، بازرسی‌ها و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی را در اولویت کاری قرار داده و به صورت مدوام هرگونه تخلف احتمالی را رصد و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه کالاهای ‌ اساسی و مایحتاج مردمی برخورد قانونی می‌کند.

وی افزود: سامانه اینترنتی به آدرس Tazirat۱۳۵ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha