تعهد کمک ۲۵ میلیارد ریالی خیران نمین به خانواده زندانیان مالی

اردبیل - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان اردبیل از تعهد جمعی از خیران نمین برای کمک مالی به خانواده‌های زندانیان مالی و غیرعمد این شهرستان به‌مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یاسر امجدی روز دوشنبه در همایش "کمک به خانواده زندانیان نیازمند" نمین در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: امروز خیران این مقدار کمک مالی را متعهد شدند و در نیمه اول سال جاری در بازدیدهای مستمر از منزل زندانیان نیازمند، با مساعدت خیران و حمایت نهادهای اجرایی و قضایی بیش از یک هزار و ۸۵۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۵ میلیون ریال ، ۵۵۶ بسته نوشت‌افزار و لوازم خانگی و کمک جهیزیه برای ۴۷ خانواده نیازمند زندانیان اهدا شده است.

وی افزود: برخی از خانواده زندانیان برای تامین حداقل نیازهای زندگی دچار آسیب‌های جدی می‌شوند که برای جلوگیری از تشدید این بحران، حمایت‌های معیشتی، فرهنگی و آموزشی از آنها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل ادامه داد: از اقدامات موثر برای جامعه هدف، فراهم آوردن بستر اشتغال و درآمد پایدار است که با مساعدت صاحبان صنایع تولیدی و کارآفرینان، بسیاری از مددجویان واجدشرایط در کارگاه‌های داخل و خارج زندان مشغول فعالیت هستند و بر اساس شیوه‌نامه سازمانی حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

طیب امینی ، فرماندار شهرستان نمین نیز در این همایش با اشاره به اینکه در صورت عدم حمایت از خانواده‌های نیازمند، شاهد رشد ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل طلاق، ترک تحصیل فرزندان، آسیب‌های روانی و تعدد جرم خواهیم بود، از آمادگی واحدهای اجرایی نمین برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده زندانیان مالی خبر داد.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha