۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85245672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از هفت هزار هکتار از باغ های انگور تاکستان به روش مدرن

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وجود هفت هزار هکتار باغ مدرن انگور در تاکستان این شهرستان را به شهرت بی نظیری رسانده و توسعه بخش کشاورزی منطقه را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی روز دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره انگور تاکستان ضمن بیان این مطلب، افزود: شهرستان تاکستان دارای ۲۷ هزار هکتار باغ انگور است که هفت هزار هکتار آن را باغات مدرن تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: حدود ۶ هزار ۷۰۰ هکتار از باغ‌های انگور شهرستان تاکستان به روش داربستی و حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار نیز به روش سایبانی کشت می شود.

عطایی تصریح کرد: باغات مدرن انگور در منطقه تاکستان می تواند محور توسعه استان قزوین و حتی منطقه قرار گیرد که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

این مسوول به روحیه جمعی و مشارکت همگانی باغداران تاکستان اشاره کرد و یادآور شد: نخستین طرح های تجمعی و یکپارچه سازی آبی در باغ‌های شهرستان تاکستان انجام شده که اجرای این نوع طرح نشان از روحیه جمعی و همچنین مشارکت بهره برداران دارد.

عطایی در ادامه به مساله خوابیدگی درختان انگور پرداخت و گفت: باغ‌های انگور شهرستان تاکستان باید سالانه حدود ۲۷۰ هزار تن محصول انگور تولید کنند که امسال با وجود سرمایه زدگی این رقم به نصف رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بحث خوابیدگی درختان انگور باید مورد توجه محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان جهاد کشاورزی قرارگیرد تا در آینده شاهد رونق بخش کشاورزی و افزایش تولید این محصول در منطقه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha