امام‌ جمعه اصفهان: حفظ اعتماد عمومی به نظام مالیاتی ضروریست

اصفهان-ایرنا- نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه اصفهان گفت: حفظ اعتماد عمومی به نظام مالیاتی حائز اهمیت است و مالیات دریافتی بایستی خرج مردم شود تا موجبات خشنودی و خُرسندی آنها را فراهم آورد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با وی افزود: وصول عادلانه مالیات و برخورد خوب مأموران مالیاتی با مردم، اهمیت بسیاری است.

وی ادامه داد: مالیات باید با برخورد شایسته و رفتار مناسب کارمندان اداره امور مالیاتی وصول شود و در عین حال برخورد با فرار مالیاتی نیز باید از اولویت‌های نظام مالیاتی باشد.

امام جمعه شهر اصفهان تصریح کرد: برخی فرارهای مالیاتی از طریق تاسیس شرکت‌های صوری صورت می‌گیرد و برای جلوگیری از فرار مالیاتی و تشکیل شرکت های صوری، اداره ثبت باید در زمان تاسیس شرکت ها دقت کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) و توصیه‌های حضرت علی(ع) گفت: این بزرگواران به مدارا با مردم تاکید داشتند و پیامبر اکرم فرمودند:

"همانطور که به تبلیغ رسالت، مأموریت یافته ام به مدارا با مردم نیز فرمان دارم".

دریافت مالیات بر اساس عدالت محوری

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد از بودجه اُستان از محل مالیات تامین می‌شود و در راستای تامین بودجه به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که در وصول درآمدهای مالیاتی، حقوق مودیان و فعالان اقتصادی نیز بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و مالیات بر اساس عدالت محوری دریافت شود.

احمدرضا مُدبرنیا یادآور شد: هر سال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده مبالغی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها برای صرف در روستاهای فاقد دهیاری پرداخت می شود تا در راه افزایش رفاه اجتماعی و توسعه آنها به مصرف برسد.

وی با تشریح برنامه عملیاتی تدوین شده اداره کل امور مالیاتی استان گفت: بر اساس برنامه عملیاتی برای تأمین منابع مالی استان در راستای تحقق عدالت مالیاتی، حرکت اثربخش و فعالی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و برخی فرمانداری‌های استان پرداخت شد و این رقم در ۶ ماهه نخست امسال حدود سه هزار میلیارد تومان بود.

به گزاش ایرنا، در این دیدار به مشکلات مالیاتی برخی از فعالان اقتصادی نیز رسیدگی شد.

اصفهان پس از تهران و قبل از خوزستان، دومین استان پرداخت‌ کننده مالیات در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha