امام جمعه اصفهان: نحوه اخذ مالیات از مردم سبب بدبینی به نظام نشود

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید در زمینه اخذ مالیات از مردم به شکلی رفتار شود که سبب بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی نشود. 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان سازمان امور مالیاتی اصفهان افزود: برخی از مدیران تصور می‌کنند اگر پول بیشتری از مردم دریافت کنند مورد تشویق افراد بالادست خود قرار می گیرند، در حالی که اگر یک نفر از مردم را از دست بدهیم، هیچ پولی نمی‌تواند جایگزین ارزش او شود.
وی اظهار داشت: باید حسابرس خوب تعیین شود تا در مردم ایجاد بدبینی نکنیم.
امام جمعه اصفهان با هشدار در باره بی‌احترامی به مردم تحت عنوان ارتکاب تخلفات مالیاتی گفت: کارکنان توهین‌کننده به مردم را باید با کارکنان دارای حس خلق در رابطه با مردم جایگزین کرد.
وی همچنین با اشاره به تامین بودجه کشور از طریق نفت و مالیات گفت: عمده بودجه کشور از طریق نفت و مالیات بدست می‌آید و دولت نیز از محل این درآمدها، هزینه‌های خود را تامین می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: این بی‌انصافی است که در کشوری که تا این میزان برای پیشرفت آن کار شده، برخی بگویند تاکنون هیچ کاری انجام نشده است، بعنوان نمونه اکنون ۷۷ هزار مگاوات برق در حال مصرف است در شرایطی که پیش از انقلاب بیشتر از هفت هزار مگاوات در کشور تولید نمی‌شد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: پس از انقلاب به تمام روستاها امکاناتی مانند آب، برق، گاز و جاده داده شد و این نمونه‌ای از پیشرفت‌هایی است که همه دولت‌های بعد از انقلاب نیز در آن نقش داشته اند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر تاثیر حسن مدیریت در انجام بهتر امور و برطرف کردن مشکلات کشور افزود: عقل مدیریت اینگونه است و در زمینه مدیریت مالیاتی نیز همین مساله صدق می کند.
وی مدارا با مردم را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: همه ما می‌خواهیم این مبنا را روشن کنیم که اسلام می‌تواند مملکت را بخوبی اداره کند به گونه‌ای که همه مردم راضی باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در دنیا هیچ حکومتی نظیر حکومت و نظام ما به اسلام نزدیکتر نیست و اگر در این نظام یک نفر را طرد کنیم درواقع او را از اسلام طرد کرده ایم.
مدیرکل سازمان امورمالیاتی اصفهان نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد سال گذشته و سه ماهه ابتدای سال جاری توسط این دستگاه ارائه کرد و گفت: ۹۸ درصد بودجه استان را مالیات تامین می کند و سال گذشته بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد تومان سهم مالیات در تامین بودجه استان بود که وصول و به خزانه واریز شد.
احمدرضا مُدبرنیا افزود: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها واریز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha