هنرمندان نقش موثری در تزریق امید و نشاط در جامعه دارند

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی گفت: هنرمندان به خصوص فعالان حوزه سینما نقش موثری در تزریق امید و نشاط در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « حسین طلابیگی» عصر دوشنبه در آیین جشن مهر سینمای ایران در اراک، افزود: کلید پیشرفت در دست هنرمندان است که با تزریق امیدآفرینی در جامعه چرخ صنعت، تولید و کار را به حرکت در می‌آورند.

وی بیان کرد: دولت وظیفه دارد شرایطی ایجاد کند تا از ظرفیت همه استان‌ها در حوزه‌های هنری و سینمایی بیشتر استفاده شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز و مشاغل سازمان سینمایی گفت: این سازمان در راستای راهبردهای دولت سیزدهم و با هدف تمرکز زدایی کار خود را آغاز کرد.

طلابیگی افزود: سینما بیشتر در پایتخت کشور فعالیت دارد و استان‌ها از این بخش هنری دور بوده‌اند در حالی‌ که ظرفیت‌های زیادی در استان‌ها از جمله سرزمین آفتاب وجود دارد که باید احیا و معرفی شود.

وی به هنر تولید فیلم و سریال در بین کشورها از جمله ترکیه اشاره کرد و گفت: بازار ساخت سریال در این کشور بسیار پررونق است و در صورت کم توجهی واقعیت کشور ما را به اسم خود روایت می‌کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز و مشاغل سازمان سینمایی گفت: استان مرکزی مشاهیر بزرگ و هنرمندان زیادی دارد که در کشور بی ‌نظیر هستند، از امام راحل تا بزرگانی مانند قائم مقام فراهانی که این شخصیت‌های فرهیخته را می‌توان با ساخت فیلم سینمایی یا سریال به جامعه معرفی کرد.

طلابیگی افزود: استان مرکزی ظرفیت بالایی در هنر سینما دارد که باید به آن پرداخته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: مدتها از عرصه سینما غافل بودیم که علت آن، غفلت از سوی مسئولان بوده و هنرمندان همیشه در این عرصه حضور داشته‌اند.

«بهنام نظری» به سابقه هنری و سینمایی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: این استان همواره در جشنواره‌های هنری خوش درخشیده است.

وی بیان کرد: سینما امروز در خدمت فرهنگ، سیاست و علم است و به تولیدات فاخر دست یافته است و در آن اخلاق، امید و فرهنگ موج می‌زند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در عرصه دفاع مقدس فیلم‌های بسیار جذاب و موثری تولید شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: سینما در ارتقای، فرهنگ و تعالی و زبان بین‌المللی نقش موثری دارد که باید با امید و اخلاق این هنر توسعه یابد.

«حسین محمودی‌فر» افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف و معرفی هنرمندان و علاقه مندان در بخش‌های مختلف هنری و استانی است.

وی بیان کرد: امید است با سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان با استعداد استان که در حوزه‌های مختلف به خصوص سینما فعالیت دارند شناسایی شوند.

در این مراسم ۱۴ هنرمند حوزه فیلم و سینما و ۱۲ هنرمند برجسته موسیقی و تجسمی تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha