۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85246549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن میلاد حضرت رسول (ص) نماد وحدت در جنوب فارس

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85246549
جشن میلاد حضرت رسول (ص) نماد وحدت در جنوب فارس

شیراز – ایرنا – جشن میلاد حضرت رسول خاتم (ص) و امام صادق(ع) با حضور مردم و مسئولان شهرستان گراش و شهرهای همجوار برگزار شد که نمادی از وحدت و برادری امت اسلامی فارس به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این مراسم که روز سه‌شنبه برگزار شد، امام جمعه گراش ضمن گرامی داشت هفته وحدت و تبریک روز میلاد پیامبر رحمت به فعالیت های دشمنان برای تفرقه افکنی اشاره کرد و گفت: از دل شیعه، شیعه انگلیسی و از دل اهل سنت، سنی آمریکایی بیرون آمد اما همه اینها در یک اتاق فکر ساخته و پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر بخشایش پور افزود: این مساله باید برای مردم محل سوال باشد که چرا شیعیان و اهل تسنن در کشور ایران که از پرچمداران وحدت هستند ترور می شوند ولی کسانی که در قلب دشمن تندترین حرف ها را میزنند در امنیت و آسایش کامل هستند و مورد هجومی قرار نمی‌گیرند.

در ادامه این آیین شیخ زمانی معاون فرهنگی مجتمع علوم دینی اوز یکتا پرستی را پایه و اساس وحدت در جهان دانست و تاکید کرد: نباید گذاشت فضای اختلاف میان امت اسلامی ایجاد شود.

او افزود: تا هنگامی که فضای الفت و دوستی در میان مسلمانان وجود داشته باشد، زمینه برای رشد اختلافات فراهم نمی شود.

شیخ زمانی با تاکید بر آیه "و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" بیان کرد: وحدت امت اسلام مانند کف دست است که انگشتان بر آن قرار گرفته اند. هرچقدر که این انگشتان با یکدیگر اختلاف داشته باشند، وحدت همچنان برقرار است و باید برقرار بماند.

جشن میلاد حضرت رسول (ص) نماد وحدت در جنوب فارس

مدیر کل سابق فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در ادامه گفت: اولین پیش نیاز ضروری برای هر شخص مبلغ این است که مانند پیامبر، رحمت و عطوفت نسبت همه انسان ها داشته باشد.

حجت الاسلام احمد حاتمیان، افزود: برخی اختلافات همیشه وجود داشته اما در عین حال وحدت یک اصل اساسی است و اگر کسی ادعا کرد که در قرآن آمده است با هم اختلاف نداشته باشید، ادعای درستی نیست.

در ادامه این مراسم، مسئولان ستاد جهیزیه آسان مسجد امام زین العابدین (ع) گراش که در ۱۰ سال فعالیت خود ۶۷۵ سری جهیزیه به نیازمندان اهدا کرده است، اعلام کرد که به مناسبت این میلاد فرخنده ۱۷ جهیزیه برای ۱۷ زوج جوان و نیازمند در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha