۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبر: 85246396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آستان قدسی حضرت شاهچراغ(ع)، سرشار از نور و نوای محمدی

شیراز – ایرنا – آستان مطهر احمدبن موسی (ع) همزمان با سالروز میلاد پبامبر گرامی اسلام در میزبانی از جشنی همگانی، با حضور امت رسول خاتم، آکنده از نور و سرور و لبریز از شادمانی و لبالب از عشق محمدی شده است؛ حال و هوایی که شاید تنها می‌شود در ۱۷ ماه ربیع الاول دید.

جمعیت برای جشنی وحدانی در شبستان امام خمینی (ع) گرد آمده بودند و لبخند را آسان می‌شد پیدا کرد، تقریبا در همه‌جای شبستان مهمان لب‌های زن و مرد و پیر و جوان بود.

همه به جشن ولادت سعید محمد مصطفی (ص) آمده بودند و دلیلی وجود نداشت تا شادمانه هوای مطهر حرم را تنفس نکنند و سخاوتمندانه برادر و خواهر دینی خود را مهمان این سرور و سعادت نکنند.

امت مسلمان شیراز آمده بودند تا در ولادت پیامبری جشن شادمانه بگیرند که "ارسلناک الا رحمه للعالمین"؛ آمده بودند تا به شکرانه وجود این نعمت بی‌بدیل در پیشگاه شاهچراغ (ع) جشنی شکورانه بگیرند و بار دیگر در دل و ذهن خود اهمیت آن را پررنگ‌تر از روزمرگی‌های دنیایی کنند.

در جشن میلاد رسول حسن شالبافان مولودی می‌خواند و حجت الاسلام شهاب مرادی از اخلاق نیکوی پدر امت سخن می‌گفت؛ در این میان مهر و نور و شعف در شبستان امام خمینی جریان داشت و همه حاضران را در بر می‌گرفت.

آستان قدسی حضرت شاهچراغ(ع)، سرشار از نور و نوای محمدی

مانند پیامبران باشید؛ مهربان

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در جمع شادمانه امت رسول در شاهچراغ شیراز همه از خوی نیک و اخلاق مهرآمیز پیامبر آخرین سخن گفت و با توصیه‌هایی کاربردی حاضران را نیز به تلاش برای گرفتن این خصلت‌ها پسندیده دعوت کرد.

این کارشناس مذهبی و مدرس دانشگاه گفت: با شنیدن نام محمد (ص) اخلاق نیکو و بی نظیر ایشان به ذهن تداعی می‌شود و چهره او آرام، با لبخند، دلسوز و گره‌گشا برای ما تصویر می‌شود.

او به مومنان حاضر در شاهچراغ یادآوری کرد که پیامبر کسی است که از هر پدر و مادری بیشتر ما را دوست دارد است و مهربان‌تر از ایشان به خود نمییابیم؛ او برای هدایت یک نفر بارها خود را به مشقت و زحمت می‌انداخت طوری که در این باره آیه‌ای از سوی حق نازل شد.

مرادی با توضیح خوی نیک محمد مصطفی (ص)، توصیه کرد: ما نیز می توانیم در هر شغل و جایگاهی که هستیم مهربانانه انجام وظیفه کنیم و با رفتاری مهرآمیز با اطرافیان خود داشته باشیم؛ معلم با دانش آموز، سخنرانی همراه با با شوخی و مهربانی و در هر شغلی دیگر.

دومین توصیه این پژوهشگر مذهبی برگرفته از خوی مهربان پیامبر اکرم، نیکی به فرزندان بود؛ او گفت: فرزند خود را ببوسید و او را بی قید و شرط دوست داشته باشید.

مرادی اضافه کرد: تنبیه و محروم کردن فرزند راهکارهایی اشتباه است که بسیاری از والدین در پیش می‌گیرند، باید رفتار پیامبر با کودکان را دید و الگو گرفت.

او در ادامه با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) حتی با مشرک و بی دین نیز برای هدایت به شایستگی سخن می‌گفت، بیان کرد: کینه یکدیگر را در دل نگه نداریم، حلال کنیم و از آن بگذریم؛ این یعنی خرد، چنانکه معصومان به آسانی معذرت اطرافیان را می‌پذیرفتند و می‌بخشیدند.

مرادی توصیه کرد: مومنان باید به تاسی از پیامبرشان که پدر امت است، مهربان باشند و راه قهر را قطع کنند؛ با دل هم راه بیاییم، با یکدیگر رفاقت کنیم و ازآنچه منجر به شکستن دل دیگران می‌شود پرهیز کنیم.

او بار دیگر یادآور شد که رسول خدا بنا به روایتی از ایشان، پدر ما است و ما باید در اخلاق و سیرت به او شبیه باشیم؛ بخشنده و مهربان چرا که ایشان اسوه‌ای حسنه برای ما است.

پس از این سخنرانی مهرآمیز ساعتی از جشن میلاد رسول به مولودی و شعف مومنانه گذشت و سپس آسمان صحن توامان با شور و هلهله جمعیت نورباران شد و شور شکورانه مومنان در شب ولادت رحمه للعالمین به اوج رسید.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) شب گذشته باز سخاوتمندانه در شامگاه ۱۷ ربیع‌الاولی دیگر میزبان مومنان شیرازی بود که لبریز از شعف و شادمانی برای شکرگذاری میلاد پیامبرشان صحن و سرای این آستان احمدی و محمدی را برگزیده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha