۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85247089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدرت‌نمایی سرایا القدس؛ بازگشت با صلابت جنبش جهاد اسلامی

تهران-ایرنا- رزمایش مقتدرانه‌ای که «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی روز سه شنبه در غزه برگزار کرد؛ حاوی پیام‌های متعددی برای اشغالگران بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی با عنوان«قدرت نمایی سرایا القدس؛ بازگشت قدرتمند و با صلابت» به رزمایش شاخه نظامی جهاد اسلامی پرداخت و نوشت: سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته اقدام به برگزاری رزمایشی با مهمات جنگی کرد که در آن نیروهای زبده از همه تخصص‌ها مشارکت داشتند و در جریان آن تاکتیک‌هایی که ماهیت هجومی داشت، اجرا شد.

الاخبار در ادامه مطلب خود آورد: از ساعات اولیه صبح روز گذشته، شمال غزه شاهد صدای انفجارها و تیراندازی شدید و شلیک موشک بود که سبب به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های اطراف این شهر شد. نیروهای سرایا القدس از مرکز نظامی «حطین» در شمال شهر «بیت لاهیا»، بیش از هفت موشک شلیک کردند تا رزمایش آفندی را همزمان با سی و ششمین سالروز تاسیس جهاد اسلامی آغاز کنند و در این رزمایش حملات فرضی به مواضع نظامی در «زیکیم»، «ایرز»، «دوگیت» انجام شد.

یک منبع نظامی در سرایا القدس به الاخبار گفت: رزمندگان به شکل عملی، حمله به مراکز دشمن را در فضایی فرضی مشابه شرایط واقعی، مشق کردند. هدف از این رزمایش، تقویت عملکرد نظامی و بالا بردن توان مبارزان برای سیطره بر مواضع نظامی، فرماندهی و تحت کنترل دشمن در هر نبرد آتی است.

منبع یادشده به دقت و شدت رزمایش و پیاده سازی شیوه‌های غافلگیرکننده دشمن پرداخت.

قدرت‌نمایی سرایا القدس؛ بازگشت با صلابت جنبش جهاد اسلامی

پیام‌های رزمایش سرایا القدس

این رزمایش در عین دقت و برگزاری عالی آن از حیث نظامی، حاوی پیامهایی نیز بود. اینکه نام گردان فرماندهان شهید بر یگان‌های نخبه شرکت کننده در این رزمایش نهاده شد -یعنی فرماندهانی که در جریان نبرد «ثار الاحرار» به شهادت رسیدند- حامل این پیام بود که از دست دادن فرماندهان شهید، خللی در اراده مبارزان مقاومت نداشته است.

فرماندهان سرایا القدس با برگزاری این رزمایش به دنبال تقویت عملکرد میدانی در راستای آمادگی برای ورود به هر نبرد آتی با اشغالگران بودند.

این منبع افزود: رزمایش در نزدیکی دیوار حائل و در برابر دیدگان دشمن صهیونیست با هدف رساندن پیام موشکی بود. رزمندگان، موشک‌ها را در موقعیت مکانی مشخص شلیک کردند تا سامانه هشداردهنده زودهنگام در داخل شهرک های صهیونیست نشین فعال شوند و به شهرک نشینان یادآور شوند که سران اشغالگران، آنها را در توهم نگه داشته‌اند و جنگ‌هایی که جهاد اسلامی از سال ۲۰۱۹ تاکنون داشته در توان نظامی و اراده جنگی فرماندهان و رزمندگان آن تاثیری نمی‌گذارد.

الاخبار در ادامه نوشت: در کنار رزمایش نظامی، سرایا القدس اقدام به برگزاری رژه نظامی باشکوهی در طول خیابان «صلاح الدین» در شرق غزه کرد که در آن صدها رزمنده مشارکت داشتند و تسلیحات انفرادی و موشک اندازها در آن به نمایش درآمد. برگزاری مراسم سالروز تاسیس جهاد اسلامی امسال بازتاب رسانه های و عمومی قابل توجه داشت به ویژه که پس از یکسال آکنده از حوادث داغ در میادین کرانه باختری و غزه رخ داد.

در ماه مه گذشته سرایا القدس در نبرد «انتقام آزادگان» وارد شد که طی آن پنج نفر از فرماندهان نظامی برجسته خود را از دست داد. در اوایل جولای، ارتش رژیم صهیونیستی یورش گسترده به اردوگاه جنین داشت که به مثابه کانون بارز سرایا در کرانه باختری است و در جریان آن، مقاومت هدف اشغالگران برای نابودی زیرساخت‌های گردان جنین را خنثی کرد. طی این نبرد، تاکتیک‌های عالی جنگی منحصر به فرد پیاده شد.

در این راستا، «اسماعیل محمد» تحلیلگر امور سیاسی گفت: اینکه جنبش جهاد اسلامی مراسم سالروز تاسیس را به این شکل باشکوه برگزار کند، قابل درک است، زیرا اشغالگران از طریق به راه انداختن سه جنگ در سالهای ۲۰۱۹، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، نه تنها به دنبال ریشه کنی فرماندهان بارز جهاد در کرانه باختری و غزه بودند، بلکه به دنبال از بین بردن اراده جنگی و توان تصمیم گیری درباره استفاده از سلاح نزد فرماندهان و رزمندگان سرایا القدس بودند. جهاد اسلامی می‌خواهد بگوید که با وجود فشار مداوم، بسیار قوی تر و با صلابت تر برگشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha